14.12.2021
Ruzyně je Mekka všech leteckých nadšenců. Kdo by netoužil, alespoň jednou přistát jako pilot na velkém řízeném letišti, komunikovat s řídícím dispečerem a vychutnat si přiblížení a přistání na RWY 30/12.
Po zjištěné informaci z webových stránek Flying Revue, že je opravdu možnost uskutečnit s UL letadlem letmé přistání na dráze Ruzyňského letiště, jsme začali k tomuto, ne právě každodennímu letu, konat v rámci naší letecké školy FH Delta air s.r.o., nezbytné přípravy. Několik našich nedávných absolventů školy, si po získání pilotního průkazu, správně uvědomuje, že je důležité se i nadále posouvat-rozvíjet, tak proč to nezkusit. Slovo dalo slovo, a tak jsme se s Filipem nahlásili na první možný volný termín, sobotu 11.12.
Hodinu před samotným letem jsme, podle daných instrukcí, domluvili na telefonu APP, náš předpokládaný čas příletu na bod Sierra - ETA 14.00 a začali s předletovou přípravou letadla, které se před několika minutami vrátilo ze školního letu. Mělo to jednu výhodu, aspoň jsme nemuseli v té nepříjemné zimě, teplota vzduchu kolem 2 stupňů Celsia, předehřívat motor.
Musím říci, že veškeré organizační a letové instrukce tak, jak jsme je dostali, seděly perfektně, jen to zimní počasí nás na příletové trati z LKER (Erpužice) trochu potrápilo a tak jsme museli nepatrně improvizovat a kličkovat mezi nízkou oblačností, což bylo hlavně velmi záživné nad Křivoklátskými lesy, jak je ostatně vidět z přiloženého printscreenu č.1
Nicméně z paluby našeho školního Bristella Classic, s poznávací značkou OK-WUR 34, jsme všechno řádně tak, jak se sluší, odkomunikovali. Při přátelské komunikaci s Prahou Radar a po obdržení squawku 3314, pokračujeme na bod TANGO. Po minutí určeného bodu, nás Radar předává na Věž a potom již bez dalších problémů provádíme přímé přiblížení a přistání na RWY 30, při dodržení pravidel zkráceného přistání.
Opět možné celé vidět na přiloženém printscreenu č.2
Přidávám ještě dva výhledy z pilotní kabiny na letiště Ruzyně.
Let zpět již nebyl, s ohledem na počasí na trati, tak náročný. Při opuštění CTR, Radar ještě nařídil nastavit SQUAWK 7000 a po jedné hodině a 10 minutách čistého letového času, jsme byli s kamarádem Filipem, v pořádku opět na domácí půdě.
Nálada na palubě při zpátečním letu
Díky velmi vstřícnému přístupu vedení letiště Praha a FR, je zde tedy opět možnost, a to zejména pro piloty UL, si za rozumných podmínek vyzkoušet a procvičit lety VFR s komunikací řízení letového provozu nad Prahou.
Autor textu a fotografií - František Herink - Letecká škola FH Delta Air
leteckaskola.info@gmail.com
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »