13.9.2018
Letiště Václava Havla Praha Nové letadlové stání pro letadla s rozpětím křídel až 65 metrů v Terminálu 1 budou moci od nynějška využívat cestující a dopravci na středních i dálkových linkách.
Na novém rekonfigurovaném stání je možné odbavit buď jedno velké dálkové letadlo s rozpětím křídel do 65 metrů, nebo dvě menší letadla s rozpětím křídel do 36 metrů. Stání s odletovou čekárnou se nachází na Terminálu 1 a podle letiště by mělo přispět k navýšení odbavovacích kapacit letiště a také komfortnějšímu a rychlejšímu odbavení letadel - zejména na dálkových linkách, kterých v posledních letech v Praze výrazně přibývá.
Nová odletová čekárna přináležející k novému stání má maximální kapacitu 430 cestujících a disponuje celkem třemi odletovými východy označenými jako A3, A4 a A10. První dva východy jsou opatřené nástupními mosty vedoucími přímo do kabiny letadla, třetí východ se nachází v přízemí čekárny a je určen k odbavení letadel na vzdálených stáních prostřednictvím autobusů.
Designové řešení interiéru nové odletové čekárny pochází z dílny pražské pobočky architektonického studia Chapman Taylor. Prostor byl doplněn o nové boardingové pulty pro pracovníky handlingových společností. V moderním interiéru se uplatňují zajímavé designové prvky lamelových podhledů v kombinaci s výraznými liniovými svítidly, interiér je doplněn také o prvek moderní zelené stěny. Celkově má nový prostor odletové čekárny přispět k většímu pohodlí cestujících a efektivnějšímu procesu jejich odbavení před letem.
Odbavovací hala Terminálu 1 na letišti Václava Havla. Ilustrační foto: Jan Dvořák
Nové letadlové stání s odbavovací čekárnou může být využíváno také pro odbavení linek operovaných dálkovými letadly. Jejich počet na Letišti Václava Havla Praha roste. Kromě společnosti United Airlines, která na svou přímou linku do Newarku nasadí od června příštího roku stroj Boeing B767 (více se dozvíte zde), bude jednu ze svých linek do Dauhá operovat od října tohoto roku letadlem typu Boeing B787 Dreamliner také Qatar Airways (psali jsme zde). Dreamliner nasazují na linku Soul - Praha také Korean Air (více zde).
Projekt vznikl rekonfigurací dvou starších letadlových stání a čekáren pro odbavení letadel na střední tratě a představuje investici ve výši přibližně 158 milionů korun. Jedná se o letošní poslední větší rozvojový projekt uvedený do provozu. Principy řešení nové odbavovací čekárny pro cestující by se podle představitelů letiště Praha do budoucna měly stát vzorem pro další případné kroky modernizace Terminálu 1 i letiště jako celku, aby odpovídalo nejvyšším standardům velkých mezinárodních letišť. Již nyní probíhají přípravné práce na rekonstrukci třídírny zavazadel a otevření nových odbavovacích přepážek na obou letištních terminálech v příštím roce.
-fr-
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »