Letiště Praha bude modernizovat okolí hlavní dráhy. Práce začnou na konci března

17.2.2025

Letiště Praha zahajuje 31. března 2025 uzavírku hlavní dráhy 06/24, která potrvá 4,5 měsíce.

lp22-06_b_mm6599.jpg

Obsáhne tedy větší část letní sezóny. Během modernizace okolí dráhy dojde k nutným stavebním a technologickým pracím, které mají za cíl udržet dráhu ve standardech požadovaných předpisy a zvýšit provozní bezpečnost.Veškerý provoz letadel bude po dobu uzavírky hlavní dráhy převeden na vedlejší dráhu 12/30, která svými příletovými a odletovými směry vede letadla nad hustě osídlenými částmi Prahy a Středočeského kraje. Uzavírku využije také Ředitelství silnic a dálnic k pracím, které souvisejí s výměnou lávky s navigačním zařízením pro letecký provoz i se zkapacitněním D7 v této části. Modernizace okolí hlavní dráhy bude probíhat i v roce 2026.

Úprava okolí hlavní dráhy je zcela nezbytná a nemůžeme ji odkládat,” uvedla Eva Krejčí, ředitelka komunikace a marketingu a dodala: “Po dobu nezbytně nutnou budeme pro veškerý letecký provoz využívat vedlejší dráhu. S ohledem na to, že tato dráha není přizpůsobena pro vzlety a přistání za snížené viditelnosti, provádíme opravy v měsících, kdy je na základě dlouhodobých statistik výskyt mlh nejnižší. O této skutečnosti jsme také s předstihem informovali i představitele dotčených lokalit. Omlouváme se občanům, kterých se tato situace dotkne, ale dokud nebude v provozu paralelní dráha, nemáme jinou možnost než převést veškerý provoz na vedlejší dráhu.” V průběhu uzavírky hlavní dráhy budou přílety plánovány převážně směrem na Prahu, vzlety pak směrem na Kladno.

mapka_uzavirka_letiste_a4_vsv.jpg

Údržba v okolí dráhy zahrnuje realizaci celkem 15 stavebních a technologických projektů s cílem maximálně využít období uzavírky. Mezi ty největší projekty budou patřit opravy či výstavba pojezdových drah a rekonstrukce části stokového systému za účelem zkapacitnění odvodu vod ze zpevněných ploch letiště. Všechny tyto stavby se nacházejí v těsné blízkosti hlavní dráhy a neumožňují ji tedy současně využívat pro vzlety a přistání letadel. Opravy se však netýkají samotné hlavní dráhy, která prošla kompletní rekonstrukcí v roce 2012 a 2013.

banner_300x100_predplatne_fr_01_12_2023.jpg

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) využije uzavírku na Letišti Václava Havla Praha k vlastní stavební činnosti na dálnici D7, která významně ovlivňuje provoz hlavní dráhy. Z tohoto důvodu jsou akce vzájemně koordinovány. “Na dálnici D7, v blízkosti mimoúrovňové křižovatky Aviatická, plánujeme celkovou rekonstrukci lávky pro pražské Letiště Václava Havla Praha. Jedná se o lávku, která není veřejně přístupná a je osazena letištní technikou. Stavební akce bude zahrnovat demolici původního mostního objektu a výstavbu nového, který bude 1,5 krát delší, což umožní plánované rozšíření dálnice v těchto místech ze dvou na tři pruhy v každém směru. Původně byla rekonstrukce součástí připravované přestavby mimoúrovňové křižovatky, kvůli koordinaci s leteckým provozem ji však budeme realizovat už s předstihem, jako samostatnou akci. Během demolice dojde k úplné uzavírce dálnice na jeden víkend. Rekonstrukci bychom chtěli zahájit koncem března a bude trvat maximálně 200 dnů. Aktuálně pro ni vybíráme zhotovitele,” uvádí Jan Rýdl, vedoucí Odboru komunikace Ředitelství silnic a dálnic.

banner_vfr_communication_z1_3_cz.png

V roce 2026 budou práce pokračovat přibližně ve stejném termínu, přičemž se bude pokračovat v dalších stavebních akcích a technologických pracích. „Opravy bohužel nelze provést najednou v jednom roce, neboť bychom se již termínově pohybovali v měsících s vyšším výskytem nepříznivých povětrnostních podmínek, zejména mlh,“ upřesňuje Eva Krejčí.

Letiště Praha zároveň pokračuje v plánu výstavby paralelní dráhy, po jejímž zprovoznění se opravy či úpravy dráhového systému budou řešit mimo hustě osídlené oblasti Prahy a Středočeského kraje. Aktuálně probíhá územní řízení na tuto stavbu.

Zdroj: Letiště Praha, a. s.

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Letiště Praha bude modernizovat okolí hlavní dráhy. Práce začnou na konci března
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

Stylové kryty na mobil

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 23.02.1934 se stalo...
23.02.1934
První vzlet letounu Lockheed Model 10 Electra, dvoumotorového celokovového dopravního stroje. Na snímku je prototyp ještě před modifikací tvaru čelního štítku do finální podoby.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: