Piloti proudových letounů mohou cvičit vybírání nezvyklých poloh na L-39

23.2.2016

L-39 OK-MJA ještě v barvách společnosti MayzusL-39 OK-MJA ještě v barvách společnosti Mayzus
L-39 OK-MJA ještě v barvách společnosti Mayzus
L-39 OK-MJA ještě v barvách společnosti MayzusL-39 OK-MJA ještě v barvách společnosti Mayzus
L-39 OK-MJA ještě v barvách společnosti Mayzus
L-39 OK-MJA ještě v barvách společnosti MayzusL-39 OK-MJA ještě v barvách společnosti Mayzus
L-39 OK-MJA ještě v barvách společnosti Mayzus
Piloti proudových letounů mohou cvičit vybírání nezvyklých poloh na L-39
L-39 OK-MJA krátce po přistání v Hradci Králové 24.února 2016, zatím v barvách Mayzusu.
L-39 OK-MJA krátce po přistání v Hradci Králové 24.února 2016, zatím v barvách Mayzusu.
L-39 OK-MJA krátce po přistání v Hradci Králové 24.února 2016, zatím v barvách Mayzusu.

Správné řešení situací, v nichž se letoun dostane během letu do polohy mimo běžný standard provozu, pro jaký je určen, může zachránit životy posádky i cestujících. Letoun Aero L-39ZA OK-MJA, který dnes přistál na letišti v Hradci Králové, je určen právě pro Upset recovery training. 

Původně vojenský, špičkově vybavený proudový cvičný letoun Aero L-39ZA s poznávací značkou OK-MJA, létal třicet let mimo Česko. Sloužil ve vzdušných silách Bulharska, následně létal pro soukromé provozovatele v USA. Po modernizaci ještě v USA v roce 2011 ho koupila česká firma Mayzus a do Česka se letoun vrátil v srpnu 2012. Po nezbytných úpravách byl 4. září 2013 zařazen do leteckého rejstříku ÚCL v kategorii LIMITED. Albatros podstoupil generální opravu v Aero Vodochody Aerospace, a.s., kde také prošel demilitarizací, tedy úpravou pro použití v civilním provozu. 

Aero L-39 Albatros

”L-39”

Rozpětí: 9,461 m
Celková délka: 12,132 m
Celková výška: 4,720 m
Mezní rychlost: 907 km/h při IAS
Mezní Machovo číslo: 0,8
Operační dostup: 38.400 ft
Maximální vzletová hmotnost: 5600 kg
Maximální hodnota přetížení: -4,0 až +8,0 g

Nyní letadlo od Mayzusu koupila hradecká letecká společnost DSA a právě ta na něm bude v rámci své letecké školy v Hradci Králové výcvik vybírání nezvyklých poloh, tzv. Upset Recovery Training, provádět. Výhodou letounu L-39 jsou jeho možnosti provádět tento výcvik i ve velkých výškách a při rychlostech podobných letounům kategorie business jet .

Letoun je vybaven záchranným systémem posádky a kompletně novou moderní aviatikou typu Glass Cockpit. Kromě toho chce škola nabízet také provedení výcviku k získání typové kvalifikace pro L-39 podle národních pravidel ČR. 

Letoun Aero L-39 Albatros poznávací značky OK-MJA přeletěl z Vodochod do Hradce ve středu 24.února, původní plán přeletu už v úterý narušilo počasí.

Albatrosy létaly jako cvičné letouny ve třech desítkách zemí a byly svého času nejpoužívanějším cvičným proudovým letounem na světě. Celkem se jich vyrobilo 2800. Aero Vodochody v současné době vyvíjí L-39NG, jehož prototyp by měl vzlétnout v roce 2017. Demonstrátor L-39 nové generace s novým motorem a avionikou byl zalétán v září 2015. 

-red-

Foto: dsa.cz a Jakub Fojtík, Aero

logo_fr_pod_clanky_sede.jpg


 

 

 

 

Flying Revue > Články > Všechny články > Piloti proudových letounů mohou cvičit vybírání nezvyklých poloh na L-39
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 21.11.1783 se stalo...
21.11.1783
Pánové Pilatre de Rozier a François Laurent, markýz d'Arlandes, vykonali v Paříži první let nepřipoutaným horkovzdušným balónem. Let trval 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »