Korean Air ve středu nasadil na linku ze Soulu do Prahy B787 Dreamliner. Bude ji obsluhovat v zimním letovém řádu

1.11.2018

 Foto: Jan Dvořák, FR Foto: Jan Dvořák, FR
Foto: Jan Dvořák, FR
 Foto: Jan Dvořák, FR Foto: Jan Dvořák, FR
Foto: Jan Dvořák, FR
Slavnostní uvedení Dreamlineru do služby na lince Praha-Soul. Foto: Jan Dvořák, FRSlavnostní uvedení Dreamlineru do služby na lince Praha-Soul. Foto: Jan Dvořák, FR
Slavnostní uvedení Dreamlineru do služby na lince Praha-Soul. Foto: Jan Dvořák, FR
Slavnostní uvedení Dreamlineru do služby na lince Praha-Soul. Foto: Jan Dvořák, FRSlavnostní uvedení Dreamlineru do služby na lince Praha-Soul. Foto: Jan Dvořák, FR
Slavnostní uvedení Dreamlineru do služby na lince Praha-Soul. Foto: Jan Dvořák, FR
 Foto: Jan Dvořák, FR Foto: Jan Dvořák, FR
Foto: Jan Dvořák, FR
Ekonomická třída pojme 246 cestujících. Foto: Jan Dvořák, FR
Ekonomická třída pojme 246 cestujících. Foto: Jan Dvořák, FR
Pohled do ekonomické třídy. Foto: Jan Dvořák, FR
Pohled do ekonomické třídy. Foto: Jan Dvořák, FR
Pohled do ekonomické třídy. Foto: Jan Dvořák, FR Foto: Jan Dvořák, FR
Pohled do ekonomické třídy. Foto: Jan Dvořák, FR Foto: Jan Dvořák, FR
Místa na nohy je i v ekonomické třídě relativně slušně. Foto: Jan Dvořák, FR
Místa na nohy je i v ekonomické třídě relativně slušně. Foto: Jan Dvořák, FR
Business třída nabízí 18 polohovatelných sedadel. Foto: Jan Dvořák, FR
Business třída nabízí 18 polohovatelných sedadel. Foto: Jan Dvořák, FR
Business třída nabízí 18 polohovatelných sedadel. Foto: Jan Dvořák, FR
Business třída nabízí 18 polohovatelných sedadel. Foto: Jan Dvořák, FR
Toaleta v ekonomické třídě. Foto: Jan Dvořák, FR
Toaleta v ekonomické třídě. Foto: Jan Dvořák, FR
Přípravna jídel v zadní části letounu. Foto: Jan Dvořák, FR
Přípravna jídel v zadní části letounu. Foto: Jan Dvořák, FR
Dveře v zadní části B787-9 Korean Air.  Foto: Jan Dvořák, FR
Dveře v zadní části B787-9 Korean Air. Foto: Jan Dvořák, FR
B787-9 Dreamliner Korean Air. Tento typ dopravce nasadil na období zimního letového řádu na linku Soul-Praha. Obr.: Korean Air
B787-9 Dreamliner Korean Air. Tento typ dopravce nasadil na období zimního letového řádu na linku Soul-Praha. Obr.: Korean Air
B787-9 Dreamliner Korean Air. Tento typ dopravce nasadil na období zimního letového řádu na linku Soul-Praha. Obr.: Korean Air
B787-9 Dreamliner Korean Air. Tento typ dopravce nasadil na období zimního letového řádu na linku Soul-Praha. Obr.: Korean Air
B878 nasadil na lety z Dauhá do Prahy také Qatar Airways.  Foto: Jan Dvořák, FR
B878 nasadil na lety z Dauhá do Prahy také Qatar Airways. Foto: Jan Dvořák, FR

Letiště Václava Havla Praha    Jedno z nejmodernějších dopravních letadel současnosti, Boeing 787 Dreamliner ve středu 31. října 2018 vodní slavobránou přivítali na Letišti Václava Havla. Byli jsme se podívat na palubě. 

Korejci na lety do Prahy nasazují B787-9 pro 269 cestujících. Kabina Dreamlineru Korean Air nabízí 6 sedadel v první třídě, 18 sedadel v business třídě a 245 míst v ekonomické třídě. Každé sedadlo první a business třídy má svůj vlastní přístup do uličky a stiskem tlačítka se přemění na vodorovné lůžko. Cestující si mohou vybrat také z bohaté nabídky nápojů nebo korejského i mezinárodního menu ve všech třídách. V zimní letovém řádu bude linka v provozu třikrát týdně, vždy v pondělí, středu a sobotu. B787-9 je co do velikosti prostřední ze tří verzí B787. 


Boeing 787 Dreamliner v Praze při slavnostním nasazení na linku Soul-Praha. (c) Flying Revue 2018

„Nasazení stroje Boeing 787 Dreamliner na trase z Prahy do Soulu umožní cestujícím mířícím do Asie komfortnější cestování v jednom z nejmodernějších a zejména nejtišších letadel současnosti. Jeho využití v Praze tak bude odpovídat našemu odpovědnému přístupu k udržitelnému rozvoji, především řešení hlukové zátěže z leteckého provozu,“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha. „Jedná se také o skvělou ukázku toho, jak se linka, která je v provozu od roku 2004 exponenciálně vyvíjí a nabízí cestujícím stále více služeb na palubě,“ dodal Řehoř.

Boeing 787-9 Dreamliner
Flying Revue

Podívejte se do našeho katalogu dopravních letadel, kde najdete o B787-9 Dreamliner vše podstatné.

Širokotrupý dvoumotorový proudový letoun pro dálkové tratě měří na délku 62,8 m, rozpětí je 60,10 m. Maximální vzletová hmotnost je 253 tun, maximální dolet 14 100 km, cestovní rychlost je 902 km. Dreamliner je prvním komerčním letounem, jehož trup je vyroben z lehkého materiálu na bázi uhlíkových vláken – kompozitů. Díky nižší hmotnosti spotřebuje o 20 % méně paliva a vyprodukuje o 20 % méně emisí oproti jiným letounům ve stejné kategorii. Asi největší změnu však pocítí sami cestující na palubě. Interiér využívá k osvětlení nejnovější LED technologie, které se mění v závislosti na čase a prostředí, ve kterém se letoun nachází. Okna kabiny jsou výrazně větší oproti jiným typům letadel a plastové záclonky byste na nich hledali marně. Každé okno je vybaveno tlačítkem na ztmavení nebo zprůhlednění skla v pěti různých úrovních.

„Jsme velmi rádi, že můžeme cestujícím mezi Prahou a Soulem představit nejmodernější letoun z naší flotily. Pevně věřím, že Dreamliner pozitivně přispěje k upevnění pozice Korean Air v Praze, která zároveň patří mezi nejoblíbenější evropské destinace“, sdělil Yeong Ho Choe, generální manažer letecké společnosti Korean Air pro region CEE.

Dopravce provozuje lety na letiště v Inčchonu v letní sezóně s nejnovějším Boeingem 747-8I, v zimní sezóně doposud létal s Boeingem 777-200ER. Díky změně typu letadla na Dreamliner dojde oproti té loňské k navýšení sedačkové kapacity o téměř 8,5 %.

Letový řád linky pro zimní období 2018/19:

 Soul – Praha*Praha – Soul*
  Pondělí, středa, sobota12:50 – 16:1018:30 – 12:40+1
* Uvedené časy jsou místní.   

Letenky jsou již v prodeji na webových stránkách dopravce www.koreanair.com.

Korean Air byl založen v roce 1969. V roce 2017 přepravila více než 26 milionů cestujících a patří mezi TOP 20 světových leteckých společností. Korean Air provozuje denně přes 460 letů do 125 destinací ve 44 zemích na šesti kontinentech. Má moderní flotilu čítající 175 letadel a zaměstnává více než 20 000 zaměstnanců po celém světě. Mezi hlavní obchodní činnosti společnosti patří přeprava osob a nákladu, aerokosmonautika, catering a palubní prodej. Hlavní základnou Korean Air je nově otevřený terminál 2 na Mezinárodním letišti Inčchon v Jižní Koreji.

Korean Air je zakládajícím členem letecké aliance Sky Team, která každoročně přepraví 730 milionů cestujících po celém světě, a to na více než 16 609 letech denně zahrnující 1 074 destinací ve 177 zemích. Letecká společnost Korean Air nedávano zahájila joint venture partnerství se společností Delta Air Lines na transpacifickém trhu. V roce 2019 oslaví Korean Air 50. výročí od svého založení. Mottem dopravce je slogan „Excellence in Flight“.

Dreamliner na lety do Prahy nasazuje na období tohoto zimního letového řádu i Qatar Airways, který na linku do Dauhá používá verzi 787-8 pro 254 cestujících. Ve čtvrtek 1. listopadu 2018 proběhlo slavnostní uvedení letounu na linku Dauhá-Praha. Kapacita jednoho z nejmodernějších letadel současnosti je 254 cestujících - 22 jich může cestovat v byznys třídě a 232 v ekonomické třídě. Nový typ letadla navýší celkovou kapacitu o 46 %. Na ranní lince bude i nadále operovat Airbus A320 s kapacitou 132 cestujících. 

logo_fr_transp.jpg

korean_air_b787-9_dreamliner_220.jpg

 

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Korean Air ve středu nasadil na linku ze Soulu do Prahy B787 Dreamliner. Bude ji obsluhovat v zimním letovém řádu
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 22.11.1898 se stalo...
22.11.1898
Narodil se americký letecký průkopník Wiley Hardeman Post, který mimo jiné přispěl k vývoji prvních přetlakových oděvů.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »