Electra se vrací domů: Den 4

24.5.2015

Electra se vrací domů: Den 4

V sobotu byl na pořadu dne let kolem Grónska z jeho západního pobřeží na pobřeží východní.

Přelet ze západního pobřeží Grónska na jeho pobřeží východní je v zásadě možný dvěma trasami. Buď přímo přes grónský ledovec, nebo kolem grónského jižního pobřeží. Posádka Electry neměla příliš na výběr vzhledem k bezpečné výšce nutné k přeletu a dostupu historického stroje.

Ze zasněženého Nuuku tedy Electra vyrazila jižním směrem. Nicméně podmínky měly daleko k ideálním a Electra musela vyklesat a chvílemi letěla jen 150 metrů nad mořem. Nicméně letiště Narsasuaq se podařilo dosáhnout bez problémů.

Reklama

electra_den_4_web_2.jpg

Po doplnění paliva a zjištění údajů o počasí na východním pobřeží se posádka rozhodla přeletět okraj grónského ledovce a po dosažení východního pobřeží se umoudřilo i počasí. Let do Kulusuku trval necelé tři hodiny a Electra úspěšně dosedla na štěrkovou dráhu místního letiště. 

electra_den_4_web_3.jpg

Flying Revue > Články > Historie letectví > Electra se vrací domů: Den 4
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

The SAFE Guide app

Stylové kryty na mobil

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

KURZ Listopad 2025:

SkyDemon:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 06.04.1909 se stalo...
06.04.1909
V Buoy ve Francii vzlétl první letoun zkonstruovaný kompletně Henri Farmanem. Stroj označovaný jako Farman III, nebo někdy též Farman HF1, se stal prvním letounem využívajícím pro příčné řízení křidélek umístěných na odtokové hraně na konci křídla.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí: