13.6.2019
Letiště Praha I v letošní letní sezóně pražské letiště v Ruzyni odbaví více cestujících než v letech předchozích. Dvou až tříhodinové čekání na odlet jim od nynějška zpříjemní nová relax zóna, která je přístupná cestujícím odbaveným pro odlety z Terminálu 2 bez ohledu na třídu, v níž budou cestovat.
Nová Relax zóna na letišti Václava Havla Praha. Zdroj: Havas PR Prague
Letiště Praha očekává v hlavní letní sezóně více než 5% nárůst počtu odbavených cestujících. Odbaví více zahraničních turistů přilétajících do České republiky i Čechů letících na dovolenou. Ve spolupráci s bankou ING a společností JCDecaux pro ně proto otevírá novou relax zónu v Terminálu 2.
Relax zóna je volně přístupná všem cestujícím odlétajícím z tohoto terminálu. Vedle moderního designu a dostatku sedaček nabízí výkonné Wi-Fi připojení, možnost dobít si telefon či tablet nebo velkoplošné info LED obrazovky se zajímavostmi z různých destinací. Cestující mohou volit mezi klidovou, rodinnou nebo pracovní zónou, k dispozici je i knihovna. Relax zóny na letištích, kde už jsou zřízeny, využívá zhruba polovina cestujících, přičemž z průzkumu ING "Češi a létání" vyplývá, že více než 90 procent cestujících z Letiště Praha sem přichází doporučované 2-3 hodiny před odletem.
„Letiště Praha zaznamenává v posledních letech rekordní nárůsty v počtu cestujících. Ani letošní rok by neměl být výjimkou. Nicméně i v provozně velmi silném období přicházíme s novými službami a produkty, které zajistí cestujícím komfort. Jedním z takových projektů je nová relax zóna na Terminálu 2 s kapacitou až sto cestujících, kterou jsme otevřeli ve spolupráci se společností JCDecaux a bankou ING,“ říká Jiří Petržilka, výkonný ředitel pro neletecký obchod Letiště Praha.
Nová Relax zóna na letišti Václava Havla Praha. Zdroj: Havas PR Prague
Pro tři čtvrtiny Čechů znamená cestování podle zmíněného průzkumu zejména poznávání nových míst, lidí a nabírání nových zkušeností. „Mladí lidé do 29 let často cestují do zahraničí proto, aby se učili cizí jazyky a poznávali sami sebe. Tato skupina si také nejvíce uvědomuje, že cestování znamená i způsob, jak si uvědomit předsudky,“ říká Radek Sedlář, šéf retailové sekce banky ING. Za nejtěžší část zahraniční cesty považují Češi komunikaci v cizím jazyce. Myslí si to 35 % Čechů, častěji ženy (40 %) než muži (29 %). Hned druhou nejnáročnější věcí je samotné sbalení na cestu (21 %), následované rozhodnutím o odjezdu (14 %) a až na čtvrtém místě je pro ně fyzická stránka cestování a nepříjemnosti spojené s tzv. jet lagem. Jen 2 % Čechů uvedla jako nejhorší na cestování tu část, kdy je třeba nastoupit do letadla.
S čekáním před odletem to mají Češi různě. Přibližně dvě třetiny cestujících si krátí čekání občerstvením, polovina surfuje na internetu a třetina se projde po obchodech. „Češi jsou zkušení cestovatelé a vědí, že je důležitá hydratace, proto si dvě třetiny z nich dají před odletem vodu nebo nějaký nealkoholický nápoj. Kávu si dá 30 % cestovatelů. Dalších 28 % dbá na prevenci tlaku v uších pomocí žvýkačky či bonbónu, 5 % si dá lék proti nevolnosti a 3 % raději volí modlitbu,“ dodává Radek Sedlář.
Češi se podle průzkumu ING dokázali přizpůsobit trendu, kdy se u stále většího počtu leteckých společností připlácí i za kufřík na kolečkách, který si dříve bezplatně brali na palubu. Polovina cestujících si podle průzkumu vystačí i s malým příručním zavazadlem, které je v ceně letenky. Celkem 32 % lidí si připlácí za větší zavazadlo a 15 % raději koupí letenku u společnosti, kde mají větší zavazadlo v ceně. Stále diskutovanější „cestování na stojáka“ ale české cestovatele příliš neoslovuje. Zájem o levnější letenky díky místům se stojacími sedačkami projevila pouze třetina lidí.
-fr-
Zdroj: ING Bank
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »