CATC Praha uvedlo do provozu dva supermoderní simulátory A320 neo/ceo a B737 MAX

7.10.2019

Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru B737 MAX. Foto: Tomáš VocelkaPohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru B737 MAX. Foto: Tomáš Vocelka
Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru B737 MAX. Foto: Tomáš Vocelka
Oba nové letové simulátory B737 MAX a A320 neo/ceo přivítal v CATC i ministr doprayvy ČR Vítězslav Kremlík.  Foto: Tomáš VocelkaOba nové letové simulátory B737 MAX a A320 neo/ceo přivítal v CATC i ministr doprayvy ČR Vítězslav Kremlík.  Foto: Tomáš Vocelka
Oba nové letové simulátory B737 MAX a A320 neo/ceo přivítal v CATC i ministr doprayvy ČR Vítězslav Kremlík. Foto: Tomáš Vocelka
Slavnostní uvedení simulátorů A320 neo/ceo a B737 MAX v CATC Praha 3. října 2019. Foto: Tomáš VocelkaSlavnostní uvedení simulátorů A320 neo/ceo a B737 MAX v CATC Praha 3. října 2019. Foto: Tomáš Vocelka
Slavnostní uvedení simulátorů A320 neo/ceo a B737 MAX v CATC Praha 3. října 2019. Foto: Tomáš Vocelka
Full flight simulátor A320 neo/ceo při slavnostním uvedení do provozu. Foto: Tomáš VocelkaFull flight simulátor A320 neo/ceo při slavnostním uvedení do provozu. Foto: Tomáš Vocelka
Full flight simulátor A320 neo/ceo při slavnostním uvedení do provozu. Foto: Tomáš Vocelka
Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru A320 neo/ceo. Foto: Tomáš VocelkaPohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru A320 neo/ceo. Foto: Tomáš Vocelka
Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru A320 neo/ceo. Foto: Tomáš Vocelka
Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru A320 neo/ceo. Foto: Tomáš Vocelka
Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru A320 neo/ceo. Foto: Tomáš Vocelka
Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru A320 neo/ceo. Foto: Tomáš Vocelka
Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru A320 neo/ceo. Foto: Tomáš Vocelka
Vstup do Full flight simulátoru B737 MAX. Foto: Tomáš Vocelka
Vstup do Full flight simulátoru B737 MAX. Foto: Tomáš Vocelka
Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru B737 MAX. Foto: Tomáš Vocelka
Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru B737 MAX. Foto: Tomáš Vocelka
Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru B737 MAX. Foto: Tomáš Vocelka
Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru B737 MAX. Foto: Tomáš Vocelka
Pohled do kabiny plně pohyblivého simulátoru B737 MAX. Foto: Tomáš Vocelka
Pracoviště instruktora v novém letovém simulátoru. Foto: Tomáš Vocelka
Pracoviště instruktora v novém letovém simulátoru. Foto: Tomáš Vocelka

Pilotní výcvik          Dva nejmodernější plně pohyblivé simulátory pro dva zásadní typy pro střední tratě, Boeing 737 MAX a A320 neo/ceo uvedlo minulý čtvrtek do provozu výcvikové středisko CATC Praha. Svou "flotilu" full flight simulátorů (FFS) tak doplnilo na šest. 

Oba nové simulátory série CAE 7000XR patří ke světové špičce stejně jako jejich výrobce, kanadská firma CAE Inc., a jsou certifikovány v nejvyšší možné kategorii FFS Level D. Na obou je možné provádět výcvik podle všech současných, ale i očekávaných budoucích leteckých předpisů. Hydraulika a software obou zařízení dovedou navodit zcela realistickým způsobem rozličné letové situace a jak můžete vidět ve videu, v kombinaci s dovedností instruktorů CATC dokáží i synchronně tančit (v tomto případě na skladbu In The Mood Glenna Millera).


Nové Full flight simulátory A320 neo/ceo a B737 MAX tančí v Czech Aviation Training Centre Praha

Soutěž o let na simulátoru

Soutěžte o let na profesionálním simulátoru L 410, resp. B737 v Czech Aviation Training Centre (CATC) Praha v hodnotě 7,5 resp. 4 tisíce korun a další ceny.

Soutěžit můžete zde.

Pořízením těchto dvou nových zařízení pro výcvik na (v blízké budoucnosti) nejvíce používané typy letadel pro střední tratě se podstatnou měrou zvýší výcviková kapacita CATC, kterou bude moci nabídnout stávajícím, ale především i novým zákazníkům z Evropy, Afriky, Ruska a jihovýchodní Asie. Nejčastějším výcvikem na simulátorech A320 neo/ceo a B737 MAX bude typová kvalifikace (Type Rating) a opakovací výcvik (Recurrent Training). FFS B737 MAX je určen pouze k výcviku na typ 737 MAX, FFS A320 neo/ceo lze využít jak pro výcvik na typ A320 neo (new engine option), tak pro výcvik na předchozí typ A320 ceo (current engine option). 

Celková kapacita Czech Aviation Training Centra Praha nabízená leteckým společnostem z Evropy, Asie a Afriky vzroste uvedením dvou nových simulátorů do provozu jak už zmíněno na šest plně pohyblivých simulátorů (B737 MAX, A320 neo/ceo, A320, B737-800 NG, B737-400 Classic, L 410) a dva simulátory kategorie FTD-Flight Training Device (B737-800 NG a ATR42/72).

Výrobce simulátoru, kanadská společnost CAE Inc., zvítězil ve výběrovém řízení, jehož se účastnili ještě dva další zájemci. CAE Inc. již dříve dodala CATC Praha například full flight simulátor L 410, a není bez zajímavosti, že dalším produktem CAE Inc. pro ŘLP ČR je 3D simulátor pro výcvik věžních řídících letového provozu (psali jsme zde). 

Slavnostní uvedení obou nových simulátorů do provozu 3. října 2019 proběhlo za účasti ministra dopravy ČR JUDr. V. Kremlíka, zástupců Úřadu pro civilní letectví, Řízení letového provozu (vlastníka CATC), Komerční banky, společnosti Smartwings Group, největšího klienta CATC, a dalších firem a osobností z oblasti letectví. Osobní pozvání obdržela také redakce Flying Revue. 

Pro fajnšmekry uvádíme některá technická data nových simulátorů:

CAE 7000XR Series A320 FFS (Airbus STD 2.0.0)

320_38_vot05277_1280x853_-min0.jpg

  • Visual System CAE Tropos-6000XR (LED Projectors), 200x43°
  • 6DOF Motion 60” EMM MOOG Gen 2 (Ethernet), Motion (MCLPC)
  • C&L ELU, C/F (MCLPC) Ethercat
  • Sound/Audio CAE Strive-Sound (Blu Link) / Strive-Comms
  • IOS OneUI IOS / FFIOS V2.0
  • Engines Options:
    • A320-214 ceo (CFM 56-5B4)
    • A320-232 ceo (IAE V2527-A5)
    • A320-251 neo (LEAP-1A26)
    • A320-271 neo (PW1127G-JM)
  • A320 Std 2.0.0 Models & Qualification Validation Source Data (QVSD)
  • Qualification Standards: EASA CS-FSTD(A) Issue 2 Level D, ICAO Doc 9625 Edition 4th Type VII
  • Airbus ATSU FANS B+ Option
  • Runway Awareness Advisory System (RAAS)
  • Runway Overrun Prevention System (ROPS)
  • Brief / Debrief station
  • Smoke Generation System 

» Už jste soutěžili o let simulátorem? Vaše šance je zde: Vyhrajte let na profesionálním simulátoru CATC v hodnotě 7 500 Kč. Soutěžit můžete na webu Flying Revue  zde

CAE 7000XR Series B737-8 MAX FFS (Boeing Std product tail 1A004) 

30_vot05253_3.jpg

  • Visual System CAE Tropos-6000XR (LED Projectors), 200x43°
  • 6DOF Motion 60” EMM MOOG Gen 2 (Ethernet), Motion (MCLPC)
  • C&L ELU, C/F (MCLPC) Ethercat
  • Sound/Audio CAE Strive-Sound (Blu Link) / Strive-Comms
  • IOS OneUI IOS / FFIOS V2.
  • Engines: LEAP-1B, 28K and all available thrust ratings
  • B737-8 MAX Std 1A004 Models & Qualification Validation Source Data (QVSD)
  • Qualification Standards: EASA CS-FSTD(A) Issue 2 Level D, ICAO Doc 9625 Edition 4th Type VII
  • FANS 2/B
  • Runway Awareness Advisory System (RAAS)
  • Brief/Debrief station
  • Smoke Generation System

 

Další informace můžete nalézt přímo na stránkách Czech Aviation Training Centre (www.CATC.cz). 

Miloš Dermišek s přispěním Jana Dvořáka

Foto: Tomáš Vocelka

Video: Tomáš Vocelka & FR


logo_fr_transp.jpg 

Flying Revue > Články > Letecká doprava > CATC Praha uvedlo do provozu dva supermoderní simulátory A320 neo/ceo a B737 MAX
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 25.11.1940 se stalo...
25.11.1940
První let prototypu britského amerického dvoumotorového bombardovacího stroje Martin B-26 Marauder.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »