Česká premiéra: B747-8 v pasažérské verzi bude od července létat do Prahy

30.1.2016

Interiér B 747 8I, ilustrační fotoInteriér B 747 8I, ilustrační foto
Interiér B 747 8I, ilustrační foto
Interiér B 747 8I, ilustrační fotoInteriér B 747 8I, ilustrační foto
Interiér B 747 8I, ilustrační foto
Interiér B 747 8I, ilustrační fotoInteriér B 747 8I, ilustrační foto
Interiér B 747 8I, ilustrační foto
Interiér B 747 8I, ilustrační foto
Interiér B 747 8I, ilustrační foto
Interiér B 747 8I, ilustrační foto
Interiér B 747 8I, ilustrační foto

Česká pobočka Korean Air na svém facebooku oznámila, že na letošní letní sezonu nasadí na lety do Prahy nejnovější Jumbo B747-8 Intercontinental.

První přílet 1. července 2016 bude zároveň premiérou pasažérské verze B747-8I na českém území. Zatím v Česku přistála loni v srpnu v Brně jen nákladní verze B747-8F Atlas Air. Sedmčtyřisedmička už do Prahy na pravidelné lince ze Soulu létala v barvách Korean Air loni, byl to však starší typ B747-400. Letos Korean Air nasadí nejnovější B747-8I. Letoun na linku mezi Soulem a Prahou aerolinky nasazují jen na letní sezónu. Od října ji bude obsluhovat B777 tak jako i dosud. 

Zoom gallery

Za zmínku stojí, že v pasažérské verzi provozuje nejnovější Jumbo jenom Lufthansa, Air China a právě Korean Air. Praha se tak zařadí mezi nemnoho světových letišť, kde se potkávají B747-8I a A380.

B747-8I bude do Prahy létat v konfiguraci s kapacitou 368 míst ve třech cestovních třídách. V přední části hlavní paluby se nachází oddělená část se šesti oddělenými prostory Kosmo Suite pro nejmovitější klientelu.

Na hlavní palubě se nabízí 26 míst Prestige Suite, dalších 22 míst Prestige Suite se nachází na horní palubě. Na místech Prestige Suite jsou polohovatelná sedadla, která lze rozložit až podoby lůžka. Zbytek hlavní paluby tvoří 314 sedadel ekonomické třídy. 

B747-8 je i není největší dopravní letadlo světa. Co do počtu sedadel je na prvním místě A380, nové Jumbo má maximální kapacitu nižší, je ale o 3,5m delší (76,3m B747-8 oproti 72,72m A-380). Osmička je tedy nejdelším dopravním letadlem světa. Delší než A380 je z dopravních letadel kromě B747-8 ještě A340-600 s délkou 75,36m a B777-300 s délkou 73,9m. Vůbec nejdelším letadlem světa je ale s délkou 84m nákladní ruský obr Antonov An-225 Mrija (viz srovnávací grafika ve fotogalerii).

Pro představu: ani jedno z letadel by se nevešlo celé na fotbalový stadion. Na délku ano, křídla by ale - třeba na stadionu Sparty Praha - obsadila i tribuny. Svislé ocasní plochy by pak vysoko čněly nad stadion (u B747-8I do výšky šestipatrového domu, u A380 ještě o dvě patra výš).


Start prvního Boeingu 747 8I v barvách Korean Air z letiště Boeingu v Everettu v červenci 2015
Na první přistání v Praze se fanoušci B747 mohou těšit 1.července kolem sedmnácté hodiny (v 16:50h podle letového řádu linky Soul/Incheon Praha). Pokud chcete přílet Jumba vidět, ale nemáte čas jet do Prahy, sledujte na našem webu live přenos z dráhy 06/24 včetně rovněž live komunikace pilotů s dispečery řízení letového provozu. Do té doby si příznivci velkých letadel musí vystačit s Airbusem A380 Emirates, který bude na Letiště Václava Havla pravidelně létat od 1.května na lince Dubai-Praha.

Flying Revue

Foto: Korean Air, Boeing

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Česká premiéra: B747-8 v pasažérské verzi bude od července létat do Prahy
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

 
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 24.11.1939 se stalo...
24.11.1939
Spojením leteckých společností Imperial Airways a původní British Airways Ltd. vznikla letecká společnost BOAC (British Overseas Airways Corporation).
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »