14.9.2015
Před šesti roky, když jsem začínal s PPL, velká část mých instruktorů považovala Glass Cockpit za nepovedenou napodobeninu počítačové hry. Dnes představuje pro IFR létání Garmin G1000 standard. Proto je logickou součástí stavby celé řady leteckých simulátorů.
Budeme se zabývat stavbou necertifikovaných simulátorů, použitelných pro udržování letové způsobilosti v IMC. Certifikované simulátory mají tu výhodu, že hodiny na nich nalétané mohou nahradit část výcvikem předepsaných hodin strávených v letadle. Je to levnější a bezpečnější. Cena certifikačního procesu ovšem odpovídá skutečnosti, že hodina strávená v letounu stojí typicky od 4 do 10 tis. Kč (pro GA). Na certifikovaných simulátorech se pak cena nájmu obvykle pohybuje mezi 1–4 tis. Kč/hod. Používáme-li necertifikovaný simulátor pro nácvik létání v IMC, můžeme absolvovat IFR výcvik s minimem hodin, které jsou pro něj předepsány. K udržení letové způsobilosti (recurrent check) je to vynikající nástroj. Pro IFR výcvik nemají full motion simulátory (simulátory s pohyblivou platformou) velký smysl. Jedním z cílů IFR výcviku je totiž nácvik důsledného ignorování pocitů, které full motion simulátor poskytuje prostřednictvím polokruhových kanálků ve středním uchu.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »