23.5.2015
Není to ani tak dávno, kdy český letecký průmysl zažíval boom díky tomu, že letadlo se vlastně ani nejmenovalo letadlo, ale sportovní létající zařízení. Myšlenka umožnit mnoha nadšencům pilotovat si své sportovní létající zařízení byla ve své době geniální. Souvisela bezesporu s nově nabytou svobodou a odpovídala technologickým možnostem minulého století. Díky usilovné práci mnoha vývojářů a inženýrů, ať již v oblasti aerodynamiky, materiálů či avioniky, však dnešní moderní ultralight již není to zábavné sportovní zařízení, ale celkem vyspělé letadlo, které je svými výkony mnohdy schopno předčít i klasické stroje všeobecného letectví. Jen jedno u těchto strojů stále zůstává stejné – maximálně dvě osoby na palubě a vzletová hmotnost 472,5 kg. O tom, že pilotovat takový lehký, avšak vysoce výkonný stroj nemusí být vždy jednoduché, není pochyb. Je správné, aby takový stroj stále řídil držitel licence UL se 45 hodinami teorie a 20 hodinami základního výcviku? Zkušenosti letecké školy F AIR ukazují, že i nadaný žák UL potřebuje výcviku podstatně více, ti nejlepší alespoň 25 hodin, žáci, kteří potřebují hodin 70, nejsou žádnou výjimkou. To mluvíme o případu, kdy jsou k výcviku použita „hodná“ školní letadla, jako je např. Tecnam P92 ECHO, která žákovi odpustí mnohé chyby v pilotáži.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »