14.9.2015
Jednou z věcí, kterou nám coby leteckým elévům vštěpují naši instruktoři, je nenechat se při předletové prohlídce ničím vyrušit a soustředit se na ni plně. Bohužel, ne vždy se to podaří.
V mém článku nehledejte žádné převratné informace, protože chybu, kterou jsem udělal, pravděpodobně opakují piloti čas od času znova a znova. Ale tím spíše bychom si měli uvědomit, že právě v úkonech a činnostech, které se před letem, během něj a po něm pravidelně opakují a děláme je již po x-té, se často skrývá potencionální nebezpečí budoucí mimořádné události, neprovedeme-li je poctivě a stoprocentně.
Můj příběh s dobrým koncem se udál již před několika lety, kdy mne moje pracovní povinnosti zavedly na delší čas do Španělska. Vzhledem k tomu, že předpokládaná doba pobytu se měřila na roky a já si nedokázal představit tak dlouhou dobu bez létání, rozhodl jsem se navštívit některý z nejbližších klubů a začít létat. Všechno to, co proběhlo mezi mým rozhodnutím dívat se na Španělsko z výšky a mým prvním letem z nového „domovského“ letiště, by si asi zasloužilo zcela speciální pojednání, ale tento článek bude o něčem jiném.
Z letadel, která byla v leteckém klubu k dispozici, jsem si oblíbil italský Tecnam P96 Golf.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »