9.5.2024
V pátek večer jsme úvodním briefingem a výbornou polévkou na „Kartágu“ zahájili již 20. ročník Jarního poháru Jeseníků. Úvodní dva dny byly letové.
V sobotu jsme soutěžící vyslali na AAT na 2 hodiny a 30 minut. AAT je rychlostní úloha přes stanovené prostory, kdy si soutěžící může volit trať dle aktuálních podmínek, ovšem stále v rámci otočných prostorů, nejčastěji ve tvaru kružnic či půlkružnic s průměrem až 50 km. S podmínkami si nejlépe poradili domácí, kteří ovládli obě kategorie.
V neděli počasí slibovalo horší podmínky. Obě třídy dostaly opět AAT (tentokrát na 2 hodiny), které se do těchto nesnadných podmínek hodí více než druhý typ úlohy, tzv. racing. V průběhu startů se o letiště otřela bouřka, která nás donutila na asi 15 minut vzlety přerušit. A krátce po ní většina soutěžících přistála zpět. Ti, kteří si dali druhý vzlet, trať nakonec oblétli. To málo ovšem nestačilo na platnou úlohu v klubové třídě.
Pondělní počasí mělo být ještě horší než to nedělní. A taky že bylo. Po nekonečném odkládání vzletů jsme vyslali „chrousta“ (nesoutěžní větroň z řad domácích) pro ověření podmínek v místě vypnutí. Ten sice hlásil stoupání, ovšem základny byly v 800m výšce nad letištěm, a tak ředitel rozhodl, vzhledem k pokročilému času, o zrušení soutěžního dne.
Na úterý byl výhled počasí zatím nejhorší. Plán byl tedy jasný – trať s jedním otočným bodem. Vy, kdo jste v Šumperku na závodech už někdy byli, jistě tušíte, že oním otočným bodem nebylo nic jiného než pivovar v Litovli.
- průběžná zpráva z JPJ, zaslaná přímo z centra dění
- aktuálně na: https://www.jpj-sumperk.cz/
Zdroj: Martin Ficnar
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »