Modernizovaný ruský bitevní vrtulník Mi-28NM má za sebou první let

27.10.2016

Úspěšný první testovací let absolvoval tento týden nedaleko Moskvy prototyp modernizovaného ruského bojového vrtulníku Mi-28NM „Noční lovec“.

Prototyp modernizovaného ruského vrtulníku Mi-28NM. Foto: Alexsey, Russianplanes.netZoom gallery
Prototyp modernizovaného ruského vrtulníku Mi-28NM. Foto: Alexsey, Russianplanes.net

K letovým testům prototyp vzlétl 13. října 2016 z Moskevského vrtulníkového závodu M. L. Mila, součásti holdingu Ruské vrtulníky (Вертолёты Pоссии, Russian Helicopters). V průběhu testů prověřili letci, jak fungují řídící systémy a motory a vyzkoušeli počínání stroje ve vzduchu.

Vrtulník má nové motory VK-2500P-01/PS. Spolu s modernizovanými listy rotoru z kompozitových materiálů umožňují dosáhnout stroji vyšší rychlosti než tomu bylo u předchozí generace (až 340 km/h). Díky kompozitovým materiálům vrtulník může úspěšně dokončit let i po zasažení listů střelami ráže 20-30 mm.

Mi-28NM (kód NATO: Havoc) má také nový navigační systém, výzvědný systém, novou optiku a nový systém řízení, který umožní „slepé" přistání. Podle výrobce bude vrtulník „prakticky nemožné odvléci od kurzu, dokonce i pokud úplně „zhasnou“ jeho navigační systémy Glonass/GPS.“ Řízení je zdvojené, přední kabina vrtulníku dostala druhou sadu ovládacích prvků. 

Vrtulník Mi-28NM má nový laserový systém navádění pro řízené zbraně od rjazaňské společnosti GPRZ. „Od předcházejících analogů se liší celou řadou zlepšených technických parametrů v souladu s požadavky technického úkolu a také maximálním řešením problémů nahrazení importu," řekl ředitel GPRZ Pavel Budagov. Modernizované zbraně lze použít i v noci. Naváděné protitankové rakety Ataka mají delší dostřel - místo dosavadních šesti nyní doletí na vzdálenost 8 km.

360° radar nové generace dokáže skenovat vzdušný prostor v několika vlnových pásmech. "Zpracovává data v několika kanálech současně, což zvýšilo přesnost zaměření cíle a překážkou parametrů," řekl Budagov. 

Generální ředitel společnosti Ruské vrtulníky Alexandr Michejev řekl: "Modernizovaný Mi-28NM je vysoce účinný bojový vrtulník, který je schopen provádět širokou škálu úkolů, od leteckého průzkumu po likvidaci pozemních a vzdušných cílů.“

Výroba by se měla po dokončení všech testů rozběhnout v roce 2017. Podle vrchního velitele ruského letectva generálplukovníka Viktora Bondareva by měl být vrtulník zařazen do výzbroje ruské armády nejpozději v roce 2018. „Mi-28NM už bude, alespoň si myslím, koncem roku 2017 nebo v roce 2018 zařazen do výzbroje", řekl Bondarev. A možná nejen ruské armády - zájem už podle serveru Ruaviation.com projevil Alžír. 

Jan Dvořák

Zdroj: Airforce-technology.com, Russianhelicopters.aero, Sputniknews.com, Ruaviation.com

logo_fr_transp.jpg

Flying Revue > Články > Vojenské letectví > Modernizovaný ruský bitevní vrtulník Mi-28NM má za sebou první let
Loading...

Čtěte v rubrice dále

  • Modernizovaný ruský bitevní vrtulník Mi-28NM má za sebou první let
    Prototyp modernizovaného ruského vrtulníku Mi-28NM. Foto: Alexsey, Russianplanes.net
    Prototyp modernizovaného ruského vrtulníku Mi-28NM. Foto: Alexsey, Russianplanes.net

Stránkování

 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

  • Modernizovaný ruský bitevní vrtulník Mi-28NM má za sebou první let
    Prototyp modernizovaného ruského vrtulníku Mi-28NM. Foto: Alexsey, Russianplanes.net
    Prototyp modernizovaného ruského vrtulníku Mi-28NM. Foto: Alexsey, Russianplanes.net

Stránkování

 
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 23.12.1986 se stalo...
23.12.1986
Letoun Voyager pilotovaný Dickem Rutanem a Jeanou Yeagerovou přistál na Edwards AFB a stal se tak prvním letounem, který nonstop obletěl zeměkouli.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »