Výzva všem aviatikům České republiky a občanům, kterým není lhostejná arogance vlády při snaze o likvidaci letiště Plzeň – Líně

25.11.2022

Vážení přátelé,

již podruhé se na Vás obracím ve věci nezodpovědného záměru aktuální vlády ČR zlikvidovat  významné letiště v cizím zájmu.

          Dne 15.11.2022 jsme naším shromážděním na tomto letišti učinili první důležitý krok k tomu, abychom vládě v jejím úmyslu zabránili. Argumenty všech kolegů a kolegyň, kteří vystoupili se svými proslovy, byly natolik konkrétní, výmluvné a věcně podložené, že vláda na ně doposud nenašla, nebo nechtěla hledat, odpověď, jak jsem ji žádal. LKLN reprezentuje pro celý region na západ od Prahy významnou ekonomickou a bezpečnostní lokalitu.

ssl.jpg

          Bezpečnostní hledisko se dostává do popředí, zejména po zhlédnutí výstupu z velitelského shromáždění dne 22.11.2022. Nejenom armáda, ale i politická reprezentace se v posledních dekádách soustředila především na to, abychom měli armádu trochu akceschopnou pro zahraniční mise. Vedení státu není dlouhodobě připraveno převádět jak vlastní obyvatelstvo, tak i průmysl do podoby válečné ekonomiky. Náčelník Generálního štábu, Karel Řehka, konstatuje: „Aktuálně je třeba realizovat modernizaci armády v celé řadě projektů a vše nemůže zůstat jenom na té úrovni, že jsou doplněny pouze bojové jednotky, přičemž není vytvořen efektivní systém doplňování záloh a úhrady ztrát. Pokud armáda toto nebude mít, pak se nemůže účastnit rozsáhlejšího konfliktu, protože jednoduše nebude mít jak nahrazovat ztráty, které vzniknou na bojišti. A to je mimochodem i otázka schopnosti českého obranného průmyslu a vojenské infrastruktury“. Alarmující zjištění přeložené do lidské řeči … naše současná armáda není schopna vést vytrvalou bojovou činnost. Nenáleží náhodou LKLN, jako každé využitelné letiště, do strategické bezpečnostní infrastruktury státu pro mobilizační účely? Pokud ne, pak je velení armády zatíženo zásadní systémovou chybou. Jak prezident, premiér a ministryně obrany věrohodně zdůvodní, že otázka bezpečnosti občanů České republiky není kompetenčně postavena nad ostatní, notabene cizí a soukromé, zájmy?

banner_300x100_predplatne_fr_2020.jpg

          Neméně důležité jsou právní souvislosti spojené se zamýšlenou likvidací letiště, jeho ekonomický význam pro celý západočeský region a jeho nemalý celostátní přínos při výchově letecké mládeže. Také tyto oblasti budou konkrétně analyzovány.

          Nikdo kompetentní z vlády ČR do dnešního dne nenavázal kontakt s vedením Českého svazu letectví (ČsSL), jak znělo poselství ze shromáždění dne 15.11.2022. Prozatím si ještě nemyslíme, že vláda je složena ze samých nekompetentních představitelů jednotlivých rezortů, takže vedení svazu vnímá její mlčení jako výraz pohrdání slušnými lidmi. Proto Vás všechny vyzývám, abyste podpořili odpor proti aroganci vlády svojí účastí na našem příštím setkání. Je naplánováno na den ... 10.12.2022,od 14.00h., na náměstí T. G. Masaryka v Plzni.

banner_knizni_edice_fr_640x200.jpg

          Doporučujeme dostavit se s dostatečnou časovou rezervou v zájmu klidné parkovací situace. Pokud bude nutné zveřejnit další provozní informace, sledujte obvyklé informační toky:

www.cssl.cz

www.flying-revue.cz

www.inovacerepubliky.cz

S úctou, dne 24.11.2022, předseda ČsSL, Václav Vašek

Flying Revue > Články > Všeobecné letectví > Výzva všem aviatikům České republiky a občanům, kterým není lhostejná arogance vlády při snaze o likvidaci letiště Plzeň – Líně
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 21.11.1783 se stalo...
21.11.1783
Pánové Pilatre de Rozier a François Laurent, markýz d'Arlandes, vykonali v Paříži první let nepřipoutaným horkovzdušným balónem. Let trval 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »