Užhorod na dohled!

27.4.2017

Pod námi je Spišský hrad, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat. Pod námi je Spišský hrad, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Pod námi je Spišský hrad, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Poslední foto naší skupiny před startem ze Zbraslavic, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat. Poslední foto naší skupiny před startem ze Zbraslavic, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Poslední foto naší skupiny před startem ze Zbraslavic, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Majestátní a nádherná Lysá Hora, znamení, že Slovensko je už nedaleko, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat. Majestátní a nádherná Lysá Hora, znamení, že Slovensko je už nedaleko, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Majestátní a nádherná Lysá Hora, znamení, že Slovensko je už nedaleko, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Plížíme se kolem Vysokých Tater, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat. Plížíme se kolem Vysokých Tater, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Plížíme se kolem Vysokých Tater, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
 Chvilka pro odpočinek i pro společnou fotografii, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.  Chvilka pro odpočinek i pro společnou fotografii, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Chvilka pro odpočinek i pro společnou fotografii, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
 Spišský hrad napodruhé, tentokráte v mlze, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Spišský hrad napodruhé, tentokráte v mlze, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Vzorně zrestaurovaný Iljušin Il-10 v muzeu na Dukle, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Vzorně zrestaurovaný Iljušin Il-10 v muzeu na Dukle, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Míjíme Chopok, 2024 m nad mořem, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Míjíme Chopok, 2024 m nad mořem, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Pod křídlem Vivatu Zvolenský hrad, vlevo od něj v parku maketa povstaleckého obrněného vlaku, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Pod křídlem Vivatu Zvolenský hrad, vlevo od něj v parku maketa povstaleckého obrněného vlaku, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Čas oddechu pro našeho Vivata, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.
Čas oddechu pro našeho Vivata, Slovensko 2016 s Dynamicem a L-13 Vivat.

Leťte s námi, tentokrát na Slovensko  Babí léto nás loni zaválo na Spiš a nad Dukelský průsmyk. A byla to krása. 

Loni na jaře jsme se s přáteli ze zbraslavického letiště rozhodli podniknout třídenní etapový let mimo Českou republiku. Jelikož jedna posádka měla problém s leteckou angličtinou, bylo vybráno Slovensko, kde se domluvíte česky bez problému, a to včetně komunikace s řídícími.

Ale pojďme na začátek. Termín odletu jsme stanovili na září z důvodu babího léta, a tudíž stabilního pěkného počasí se sluníčkem, které vše zabaluje do zlata. Letět měly dvě posádky na dvou různých typech letadel.

První posádka – letadlo Vivat ve složení pánové Hodan a Kábrt – druhá posádka letadlo Dynamic ve složení pánové Hýla a Kareš. Jako cílové letiště a svou základnu pro příští dny jsme zvolili Spišskou Novou Ves, kde jsme si předem domluvili stání pro letadla a tankování benzínem Natural. Mezi našimi letadly byl, co se týče letových charakteristik, velký rozdíl, L-13 Vivat je turistický motorový kluzák s cestovní rychlostí okolo 150 km/h s velmi dobrou klouzavostí, kdežto Dynamic je vynikající UL letadlo s vysokou cestovní rychlostí (občas bylo nutné použít ve vysílačce na společné skupinové frekvenci – Dynamic zpomal).

Naším hlavním cílem byl Dukelský průsmyk a Údolí smrti, místo největší tankové bitvy během Karpatsko-dukelské operace. Den před odletem jsme si připravili letadla, doplnili palivo, olej a provedli celkovou kontrolu letadel.

S Flying Revue po Evropě
”Flying

Speciál pro piloty Po Evropě s Flying Revue.
Jak létat po Evropě, se dozvíte v našem speciálu. Pro podrobnosti a možnost objednávky klikněte sem.

Den první

Scházíme se ráno 8. září v 7.00 hod. na letišti ve Zbraslavicích, kde za účasti VLP p. Mezery vytahujeme Vivata z hangáru aeroklubu. Po nedělním brífinku se zákresem trasy do mapy ukládáme mapu do kokpitu letadla, a to i s pár nezbytnými věcmi pro ubytování, které jsme si předem zarezervovali v historickém městě Levoča. V 7.20 hod. přijíždí k nám před hangár Dynamic, následuje focení u letadel před odletem. A aby byl začátek jak se patří, motor Vivatu nenaskočil ani na třetí pokus, zatímco Dynamic už ohřívá motor. Po malé domluvě si dá i náš věrný Vivat říci, pojíždíme na vyčkávací stání dráhy 33 a startujeme.

Naším prvním cílovým letištěm je Frýdlant nad Ostravicí, a tak nabíráme kurz na Havlíčkův Brod, dále Křižanov, Kotvrdovice a Vyškov. Jsme nad Drahanskou vrchovinou, chceme letět nad údolím, které se táhne od Brna do Olomouce, ale celé je zalité v mlze a vypadá jak jedno velké bílé moře, kde není možnost provést bezpečnostní, natož nouzové přistání, a tak se vracíme zpět na letiště Kotvrdovice-Tri Sudy.

Flying Revue 3/2017
”x”

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 84 až 91 ve Flying Revue č. 3/2017. Na stáncích časopis koupíte od 27. dubna 2017.

Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu. Členem Klubu se stává automaticky každý předplatitel, více zde.

Náš plán je vyčkat, než se mlha rozplyne, a pak pokračovat dál. Po malé svačině, která se skládala z ještě teplých řízků od paní Karešové (tímto moc děkujeme), jsme místními pozváni na prohlídku zdejšího hangáru plného UL letadel.

V 10.15 hod. vzlétáme a pokračujeme kolem Vyškova, Kroměříže, kde máme jako na dlani Květnou zahradu, a dál přes Hostýn s poutním kostelem, kolem Rožnova nad Radhošť s Radegastem.

Počasí nám přeje, a tak z dálky vidíme blížící se letiště Frýdlant nad Ostravicí, kde máme domluveno tankování pro obě letadla. Po prohlídce letiště, včetně MiGu-21 a hangáru s L-29 Delfín, jdeme dotankovat a připravit se na odlet na letiště Ružomberok. 

Text: Jaroslav Kábrt 

Foto: J. Kábrt, J. Hodan

 

logo_fr_transp.jpgzahlavi_fcb_fr_3_2017_-_kopie.jpg

 

.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 24.11.1939 se stalo...
24.11.1939
Spojením leteckých společností Imperial Airways a původní British Airways Ltd. vznikla letecká společnost BOAC (British Overseas Airways Corporation).
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »