Společnost CZECH AIRLINES TECHNICS se poprvé od pandemie vrátila do zisku, loni vydělala 41 milionů korun

24.4.2024

Czech Airlines Technics, dceřiná společnost Letiště Praha, prožila poprvé od roku 2019 finančně úspěšný rok.

czech_airlines_technics.jpg

Díky postupnému oživení celého segmentu, zvýšení objemu poskytovaných služeb a plnému využití současných kapacit se provozní zisk EBITDA meziročně zvýšil o 45 milionů korun na 64 milionů korun, přičemž společnost poprvé od příchodu pandemie covid-19 zaznamenala čistý zisk ve výši 41 milionů korun.

„Těší mě, že se nám po třech náročných letech podařilo stabilizovat hospodaření společnosti a znovu jsme se dostali do černých čísel. V loňském roce jsme zvládli zrealizovat 76 projektů v těžké údržbě pro naše dlouholeté klienty i leasingové společnosti a naplno jsme využili také našich kapacit v rámci generálních oprav podvozků. Věřím, že pozitivní trend bude díky dlouhodobým kontraktům s našimi důležitými partnery pokračovat také v letošním roce. Očekáváme, že další zlepšení přijde s pokračujícím náborem leteckých mechaniků a zvyšováním objemu prodeje divize Components and Spares,“ řekl Petr Doberský, předseda představenstva společnosti Czech Airlines Technics.

banner_300x100_predplatne_fr_01_12_2023.jpg

V rámci těžké údržby letadel se provádějí pravidelné předepsané revizní prohlídky, náročnější opravy, modifikace letadlových systémů a konstrukcí, modifikace interiérů kabiny nebo výměny motorů, podvozků či jiných náhradních dílů. V rámci hlavní údržbové sezony, které probíhá od října do května, se Czech Airlines Technics věnuje především zakázkám dlouhodobých klientů, kterými jsou letecké společnosti Transavia, Austrian Airlines a Finnair. V roce 2023 společnost realizovala pro všechny své zákazníky celkem 76 revizí těžké údržby na letadlech typu B737, B737 MAX, A320 Family i A321neo. Především mimo hlavní sezonu se pak věnuje zakázkám leasingových společností.

banner_vfr_communication_z1_3_cz.png

O společnosti Czech Airlines Technics

Czech Airlines Technics je dceřinou společností skupiny Letiště Praha. Zaměřuje se zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby (Base Maintenance), traťové údržby (Line Maintenance), údržby letadlových celků (Components Maintenance), podpory provozovatelů (Engineering) a údržby letadlových podvozků (Landing Gear Maintenance). V roce 2018 také společnost vstoupila na trh s prodejem spotřebního materiálů, např. náhradních dílů na letadla, a následně pro své zákazníky spustila E-Commerce portál e-CSAT.com. Nad rámec běžné údržby patří do portfolia poskytovaných služeb CSAT například realizace různých modifikací a servisních bulletinů, strukturálních oprav, výměn motorů, výměn a oprav letadlových podvozků a jiných letadlových komponentů. Za zmínku rovněž stojí modifikace Split Scimitar Winglets na letounech Boeing 737NG, kterou CSAT provedla jako první v kontinentální Evropě, a Sharklets na letounech Airbus A320. Společnost má také zkušenosti s instalací satelitní antény, palubního Wi-Fi systému, modifikace kabiny „Spaceflex“ a opravou koroze na pylonech.

Zdroj: Tisková zpráva Letiště Praha a.s.

Flying Revue > Články > Všechny články > Společnost CZECH AIRLINES TECHNICS se poprvé od pandemie vrátila do zisku, loni vydělala 41 milionů korun
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

<1 2 3 4 56 7 8 9 10 >> >
 
 
Loading...

Čtěte v rubrice dále

Stránkování

<1 2 3 4 56 7 8 9 10 >> >
 
 
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 23.11.1916 se stalo...
23.11.1916
V jednom z nejznámějších leteckých soubojů první světové války bylo Manfredem von Richthofenem sestřeleno britské stíhací "eso" Lanoe Hawker, VC.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »