15.2.2016
Jak přistát na pláži, jak se nedat odehnat od nezajištěného letounu či proč je dobré s sebou v letadle vozit spacák. To vše se dozvěděli frekventanti dalšího Flying Revue VFR školení na téma mezinárodní VFR lety, tentokrát v Přerově.
Na domovské bázi přerovských pilotů strojů s podivuhodným názvem vírník předávali Jiří Pruša s Milošem Dermíškem místním leteckým nadšencům svoje zkušenosti s VFR létáním. Prezentace doprovázená jako obvykle řadou fotografií a videí z konkrétních situací a expedic našla u přerovských pilotů živou odezvu a původně plánované čtyři hodiny se protáhly dobře o hodinu. Zájem byl velký, někteří se do místnosti nevešli a museli vše sledovat z recepce školy FlyWay, v jejíchž prostorách na přerovském letišti se školení konalo.
Jiří Pruša školí piloty vírníků v Přerově.
Výjezdní školení mají zatím jeden společný rys a mělo ho i to přerovské - oboustranný zájem a přátelskou atmosféru, jíž opět příjemně prospělo i výborné občerstvení pro všechny.
Kurz pilotům přinesl nejen řadu poznatků, ale jako vždy ještě něco navíc - šest čísel časopisu Flying Revue. Nevybíráme totiž kurzovné - kurzu se může zúčastnit kdokoli, kdo si pořídí roční předplatné časopisu.
A proč tedy ten spacák v letadle? "Není dobré si předem zamluvit hotel. Nutí vás to jednat ve stresu a tak snadno uděláte chybu, která může mít fatální důsledky," říká Jiří Pruša. Podle něj je lepší svobodně přistát dřív, později, nebo jinde, než jsme si naplánovali. "Pak se ovšem může stát, že hotel zkrátka neseženete, takže jednoduše přespíte ve spacáku pod letadlem," směje se Pruša.
Text a foto: Jan Dvořák
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »