21.12.2014
Je nepřehlédnutelná. Ať se už tyčí do výšky nad ostatními letouny, se kterými sdílí letištní plochu, nebo se ladně kolébá na hladině řeky či jezera. Tahle kráska vás zkrátka upoutá.
Jen málo leteckých konstruktérů minulého století poznamenalo vývoj letectví tak jako Igor Sikorsky. Rodák z ukrajinského Kyjeva prokázal svůj neobyčejný konstrukční talent a imaginaci velmi brzy. Myšlenky na veritkální let ho přivedly k prvním pokusům o sestrojení vrtulníku již v letech 1909 a 1910. Problémy, na které narazil, však byly tehdejší technikou nepřekonatelné, a tak se rozhodl věnovat se prozatím klasickým letounům. Zaskvěl se již svým „Iljou Muromcem“, prvním prakticky využitelným čtyřmotorovým velkoletounem. Po emigraci do Spojených států ho problémy rozvíjející letecké dopravy s chybějící infrastrukturou přivedly ke konstrukci létajících člunů. A ač se dnes mohou létající čluny a amfibie Igora Sikorského zdát neohrabané a zastaralé, tvořily ve své době absolutní špičku ve své kategorii. Umožnily proniknout leteckým dobrodruhům do jinak nedostupných končin a novým progresivním aerolinkám otevřít cestu k novým destinacím.
S-38 se stala první skutečně obchodně úspěšnou Sikorského amfibií. Díky dvěma výkonným motorům Pratt & Whitney Wasp o výkonu 313 kW umožňovala ve svém objemném trupu přepravit až devět osob. Díky tomu a velmi dobrým letovým výkonům se stala žádoucím zbožím pro Pan American Airways.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »