Robin DR400-18 Remorquer

14.11.2021

Dovolte, abychom vám představili letošní přírůstek na našem nebi: Robin DR400 Remorquer (zkráceně Remo), s motorem Lycoming O-360 o výkonu 180 hp s úpravou pro provozování na automobilový benzin, nesoucí nyní hrdě imatrikulační značku OK-HOD.

img_1003_tn.jpg

Proč právě Robin? Je nutno říci, že odpověď na tuto otázku vyplynula z ekonomické situace a značnou úlohu při konečném rozhodování sehrála náhoda. Již delší dobu jsme se totiž zabývali myšlenkou výměny naší Cessny za letoun s motorem, který bude schopen provozu na automobilový benzin. Právě výrazný rozdíl cen mezi automobilovým benzinem a speciální benzinem AVGAS stál u zrodu myšlenky na výměnu.

img_0904_tn.jpg

banner_300x100_predplatne_fr_2020.jpg

img_1026_tn.jpg

banner_prednasky_2021_640x200_final.jpg

Současný trh se staršími letadly je poměrně limitovaný nabídkou. Navíc v našem hledáčku byl pouze letoun létající na automobilový benzin, s dostatečnou výkonností, s požadavkem na umožnění výcviků, letů s cestujícími a s eventuálním benefitem i vlekání kluzáků. Mezi typy tak přicházela v úvahu Cessna s jiným typem motoru, Morane a právě Robin. V případě Robinu rozhodla tak trochu náhoda při objevení inzerátu a následná rychlá reakce.

er0a4581_tn.jpg

banner_gronsko_2021_640x200.jpg

Již za čtyři dny od prvního kontaktu s prodávajícím proběhla návštěva s technickou prohlídkou a předváděcím letem u prodávajícího. Trvalo ovšem další dva měsíce, než se nám povedlo dostat letoun do Čech. Další dva měsíce trval proces přihlášení na českých úřadech. A rozhodně to nebyla chyba na straně našich úřadů (kdy naopak jejich přístup byl velmi vstřícný), že vše trvalo tak dlouho.

img_0907_tn.jpg

Jedná se o dřevěnou konstrukci potaženou plátnem a Robin tak může vypadat na první pohled snad archaicky. Nutností v našich meteorologických podmínkách je samozřejmě nejlépe celoroční hangárování letadla.

Z hlediska servisu a údržby je vše velmi dobře navržené, účelné a jednoduché. Sundat motorové kryty zabere ve dvou lidech doslova několik sekund a dostanete se k motoru a k příďovému podvozku. Údržba letounu je jednoduchá a i drobné opravy snadno proveditelné.

Podle našeho názoru jde o skutečně ideální víceúčelové aeroklubové letadlo, se kterým máme zatím jen ty nejlepší zkušenosti.

 

Text: Miloslav Fišer

Foto: Martin Barchánek

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 10-16 ve Flying Revue č. 6/2021. Na stáncích bude časopis ke koupi od 4. listopadu 2021. Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu. Členem Klubu se stává automaticky každý předplatitel, více zde.   

banner_do_clanku_fr_special_b_meteo.jpg

.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 24.11.1939 se stalo...
24.11.1939
Spojením leteckých společností Imperial Airways a původní British Airways Ltd. vznikla letecká společnost BOAC (British Overseas Airways Corporation).
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »