28.3.2015
Společnost Siemens oznámila, že její vývojáři dokončili vývoj revolučního leteckého elektromotoru.
Nově vyvinutý elektromotor byl od počátku koncipován jako motor letecký a při hmotnosti 50 kilogramů je schopen dávat trvalý výkon 260 kW, což je zhruba pěrkrát více, než hmotnostně srovnatelné elektrické pohonné jednotky. Vynikající poměr výkonu k hmotnosti tak dává poprvé reálnou možnost použít elektropohon u letadel se vzletovou hmotností až 2000 kg.
Poměr výkonu ke hmotnosti je u této pohonné jednotky skutečně revoluční. Jen pro srovnání, zatímco nový Siemensův letecký elektromotor dosahuje poměru 5kW/kg, stávající elektromotory používané v průmyslových aplikacích dávají 1kW/kg a nejlepší elektromotory používané v automobilovém průmyslu pak zhruba 2kW/kg.
Nový elektromotor navíc dosahuje svého maximálního výkonu při otáčkách pouhých 2500 ot/min, a tak může pohánět vrtuli napřímo, bez nutnosti použít reduktoru.
Frank Anton, ředitel vývojového oddělení eAircraft, které je součástí centrálních vývojových laboratoří koncernu, k tomu dodává: "Náš motor umožní reálný vznik čtyřmotorových elektricky poháněných letadel."
Letové testy nové pohonné jednotky započnou ještě v roce 2015. Prozatím nebylo zveřejněno, do jakého draku hodlá Siemens nový motor zastavět, ale v minulosti spolupracoval úspěšně například se společností Diamond Aircraft, v jejímž motorovém kluzáku DA36 E-Star 2 zkoušel úspěšně hybridní elektrický pohon v roce 2013.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »