Průhledový displej

3.7.2018

GARMIN vyvinul pro kategorii středně velkých business jetů moderní HUD displej s integrovaným zobrazením syntetického vidění.GARMIN vyvinul pro kategorii středně velkých business jetů moderní HUD displej s integrovaným zobrazením syntetického vidění.
GARMIN vyvinul pro kategorii středně velkých business jetů moderní HUD displej s integrovaným zobrazením syntetického vidění.
Průhledový displej pro všeobecné letectví EPIC Eagle společnosti EPIC Optix_2.Průhledový displej pro všeobecné letectví EPIC Eagle společnosti EPIC Optix_2.
Průhledový displej pro všeobecné letectví EPIC Eagle společnosti EPIC Optix_2.
Rockwell Collins HGS-3500.Rockwell Collins HGS-3500.
Rockwell Collins HGS-3500.
Průhledový displej pro všeobecné letectví EPIC Eagle společnosti EPIC Optix.Průhledový displej pro všeobecné letectví EPIC Eagle společnosti EPIC Optix.
Průhledový displej pro všeobecné letectví EPIC Eagle společnosti EPIC Optix.

Flying Revue 4/2018     Technologie vyvinutá a využívaná ve vojenském letectví již několik desetiletí dnes přichází na pomoc pilotům všeobecného letectví. Protože jsou situace, kdy se i oni občas musí dívat ven a zároveň vidět letové přístroje.

V minulém čísle Flying Revue jsme se seznámili se systémy rozšířeného vidění EVS, které dávají pilotovi možnost díky citlivým kamerám pracujícím v infračerveném spektru vidět okolní svět ve tmě a ve zhoršeném počasí. Zatímco při VFR nočním létání a přiblížení k letišti zcela postačuje, když EVS zobrazuje na běžném palubním displeji, situace se stává mnohem dynamičtější, když jej chceme použít jako pomůcku při IFR přiblížení za limitních meteorologických podmínek.

Flying Revue 4/2018
”x”

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 46-50 ve Flying Revue č. 4/2018. Časopis vyšel 28. června 2018.

Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu. Jak se stát členem Klubu Flying Revue?

Tam totiž pilot potřebuje ve výšce rozhodnutí, která je jen pár desítek metrů nad zemí, přejít ze sledování přístrojů na sledování vnějšího prostředí, navázat vizuální kontakt s přistávací dráhou a přistát, a to vše v řádu desítek sekund.

Kritickým okamžikem je zde přechod z přístrojového přiblížení na přistání podle vizuální reference, kdy může lehce dojít ke ztrátě orientace v prostoru, zejména když jedinou vnější vizuální referencí je pár z mlhy vystupujících přibližovacích světel. Řada pilotů v této fázi letu ztratila kontrolu nad letadlem - s tragickými následky.

Letectví udělalo za posledních padesát let obrovský pokrok v technologiích ulehčujících pilotovi přistání za špatného počasí. Od zavedení přesného přístrojového přiblížení ILS, přes různé doplňkové indikace a varování za použití radiovýškoměru až po systémy syntetického vidění. Tyto systémy postupně zvyšovaly přesnost a bezpečnost přístrojového přiblížení, díky čemuž docházelo ke snižování povětrnostních minim, tedy piloti mohli přistávat za stále horšího počasí.

Vždy však zůstávala jedna bariéra, kterou se nepodařilo překonat – a tou byl přechod z přístrojového letu na vizuální. Letectví tedy potřebovalo systém, který by pilotovi umožnil dívat se ven, a zároveň přitom vidět letové přístroje.

Text: Lubomír Čorňák

Foto: Garmin, Epic Optix, Rockwell Collins

Zoom gallery 

.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 21.11.1783 se stalo...
21.11.1783
Pánové Pilatre de Rozier a François Laurent, markýz d'Arlandes, vykonali v Paříži první let nepřipoutaným horkovzdušným balónem. Let trval 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »