23.12.2016
Video z kokpitu Stát se to může. Všechno jde, jak má. Letoun pojíždí, vjíždí na dráhu, rozjíždí se a vzlétne. Ještě než doletí nad konec dráhy, motor začne vynechávat a ...
Motor při vzletu vysazuje, stroj míří k zemi. Zdroj: YouTube, Admin News
Podle záběrů z kamery v kabině se zdá, že osádka do poslední chvíle věřila, že to zvládne. Letoun se po vysazení motoru obrací přídí k zemi, přesto to chvíli vypadá, že relativně bezpečně přistane. Když se takřka dotkne dráhy, letoun se opět zvedá, aby se - tentokrát definitivně, naštěstí z nepříliš velké výšky - poddal pádu. Jak osádka dopadla, nevíme, ale zdá se, že nikoli fatálně. Letadlo na tom asi bylo o něco hůř.
Dobré řešení v případě, že letadlo vystoupá alespoň do šedesáti metrů, nabízí záchranný padákový systém, pokud ho stroj má zabudován. Níže se můžete podívat na unikátní záznam, kdy padákový systém zachránil život pilotovi malého letadla, jemuž vysadil motor nad mořem. Je na něm také výborně vidět, jak nepříliš času uplyne od dopadu na hladinu do potopení letadla. Na nafouknutí záchranného člunu a přesun na něj má pilot zhruba šedesát sekund. Což se může zdát dost - pokud se ovšem nevyskytne žádná další komplikace. V tomto případě se nevyskytla, a na videu tak vidíme i úspěšnou záchrannou akci.
Záchranný padákový systém v akci.
Létání je nádherné, letadla jsou ale jenom stroje a tak občas udělají něco, co se nám nemusí líbit. Proto je třeba s takovou eventualitou počítat, být na ni připraven. Existuje trefné pořekadlo platné zejména právě pro vysazení motoru na vzletu: Nezkušený pilot je nepříjemně překvapený, když má problém, zkušený pilot je příjemně překvapený, když žádný problém nemá.
-fr-
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »