Nové zařízení pro měření brzdných účinků na LKPR

28.11.2015

Nové zařízení pro měření brzdných účinků na LKPR

Od letošního podzimu je Letiště Praha vybaveno novým zařízením pro měření brzdných účinků.

Pracoviště dispečinku Řízení provozu ploch Letiště Praha dostalo do výbavy zbrusu nové vozidlo Škoda Octavia Combi se zabudovaným zařízením pro měření koeficientů tření na pohybové ploše letiště. Nové měřicí vozidlo bude standardně využíváno v zimním období pro provozní měření (Operational Measurements) na plochách kontaminovaných sněhem, ledem či námrazou, ale také celoročně pro kalibrační měření dráhového systému (Maintenance Measurements). Součástí nového měřicího zařízení Airport Surface Friction Tester je mobilní systém Mobile Frensor určený pro získávání meteorologických dat. Aktivní senzor kupříkladu dokáže vypočítat průběh teploty mrznutí na dráze, neboli „freezing point“. Doplní tak stacionární sondy Boschung Mecatronic, které jsou na pražském letišti využívány již řadu let.

Oproti stacionárním sondám je systém Mobile Frensor schopen vypočítávat a zobrazovat hodnoty kontinuálně, během jízdy měřicího automobilu po celé délce runwaye. Výsledky měření lze navíc odeslat e-mailem přímo z vozidla. Stačí pouhé kliknutí na dotykovém displeji v dosahu řidiče. Dispečeři Řízení provozu ploch tak v reálném čase vidí výsledky měření i na počítači v kanceláři.

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Nové zařízení pro měření brzdných účinků na LKPR
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 22.11.1898 se stalo...
22.11.1898
Narodil se americký letecký průkopník Wiley Hardeman Post, který mimo jiné přispěl k vývoji prvních přetlakových oděvů.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »