Ovládání zařízení, volba přiblížení

18.7.2017

Satelitní navigace v IFR i VFR létání 15. Další, již 15. díl vzdělávacího videa, vznikajícího v  rámci projektu CaBilAvi (Capacity Building for Aviation), nese název Ovládání zařízení, volba přiblížení. Objasňuje některé důležité funkce, společné všem sofistikovaným GNSS navigačním systémům. Zvláštní důraz je kladen na Garmin 1000 a základní volby pro navigaci po trati, na příletu a na přiblížení. 


Ovládání zařízení, volba přiblížení

To, že výkonné navigační zařízení může ve spojení s autopilotem v modu NAV poslat letadlo někam úplně jinam, než bychom chtěli, si jistě každý pilot již vyzkoušel. Pokud bude někdo tvrdit, že ne, tak se mu to patrně stává do dneška.

 

Výmluva, že jde o chybu systému, zůstává jen výmluvou. Za vším hledej člověka, zní poučka aplikovatelná ve všech situacích.  

Sekce Pro piloty
”Flying

V naší sekci Pro piloty snadno najdete vše potřebné pro plánování letu v ČR i Evropě, pilotní tipy, slovník leteckých pojmů a mnohé další praktické pomůcky pro vaše létání.

Vzpomínám si, že kdysi dávno, při letu z Hradce Králové do švýcarského Grenchen, začal náš autopilot nad Bodamským jezerem zatáčet do záhadného směru. Kde se stala chyba? Vybrali jsme prostě příletový postup a ten jsme rovnou aktivovali. Autopilot nepokračoval dál po trati letového plánu, ale namířil si to nejkratší cestou k prvnímu bodu příletového postupu. Před takovými a podobnými školáckými chybami při ovládání G1000 varuje právě zveřejněné video. Tu a tam vám tedy takové sofistikované zařízení může připravit malou lest.

 

 

  Ilustrační foto 1: Pavel ValentaZoom gallery
Ilustrační foto 1: Pavel Valenta
  Ilustrační foto 2: Pavel ValentaZoom gallery
Ilustrační foto 2: Pavel Valenta
  Ilustrační foto 3: Pavel ValentaZoom gallery
Ilustrační foto 3: Pavel Valenta

egnos.jpg

Všechny díly seriálu Využití satelitní navigace v letectví najdete zde: www.flying-revue.cz/gnss.

Volbou přiblížení lze obvykle automaticky nastavit i frekvence klasických radionavigačních prostředků, např. ILS. Za pěkného počasí však máte i během letu IFR možnost vyžádat si vizuální přiblížení. Zejména při příletu k letištím na popřeží Jadranu zvýšené úsilí potřebné pro vizuální let za tu krásnou vyhlídku určitě stojí. Správná volba přiblížení je dalším tématem výukového videa. O vizuálním přiblížení ovšem nepojednává, to přeci každý pilot umí!


Co je EGNOS a jak funguje. Video: GNSS Centrum

 

Text a foto: Pavel Valenta 

logo_fr_transp.jpg

.

Flying Revue > Články > Všeobecné letectví > Ovládání zařízení, volba přiblížení
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 27.11.1939 se stalo...
27.11.1939
Posádka kanadského letounu Junkers W-34 patřícího Canadian Airways uskutečnila nejdelší záchranný let v kanadské historii z Winnipegu do Repulse Bay a zpět.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »