21.12.2014
Každý příběh, a o těch leteckých to platí zvláště, by v sobě měl mít nějaké ponaučení. V případě letců je to často o rychlých a instinktivních rozhodnutích. Můj letecký příběh je o těch dobrých i špatných, která jsem učinil během několika rozhodujících minut v prosinci roku 2009.
Naštěstí jsem toho dne udělal zjevně několik těch dobrých, a proto teď píšu tento příběh. Bezesporu však k tomu přispěl i fakt, že jsem pilotoval letadlo s celou řadou velmi dobrých bezpečnostních prvků. Začněme tedy od začátku.
Prosinec je v Austrálii časem léta a Vánoc, časem, kdy si většina Australanů vybírá dlouhé dovolené, aby je mohli strávit se svými rodinami a oslavit něco pro Evropany těžko pochopitelného, horké a parné Vánoce a Nový rok.
Někteří Australané však přesto onoho léta 2009 pracovali. Například já. Tedy pokud můžete nazvat můj džob prací, protože prodej letadel, a ne jen tak ledajakých, ale letadel řady Cirrus, je pro mnoho pilotů zaměstnáním, o jakém sní. Vlastně jsem je prodával ještě dříve, než ty první z nich opustily výrobní linku. A tak je důvěrně znám všechny, každý model, každou technologickou novinku. A během těch let jsem na nich také nalétal několik tisíc hodin po celém svém prodejním regionu, který zahrnuje Austrálii, Nový Zéland a pacifické ostrovy.
Rok 2009 byl pro nás obchodně skvělým rokem, tak dobrým, že jsme měli šanci konečně porazit své ohavné obchodní spojence a protivníky ze zastoupení Cirrusu v Brazílii, kteří rok za rokem prodávali v celém obchodním světě Cirrusu nejvíc. Právě tohle byla motivace, proč jsem tvrdě létal a pracoval i v prosinci, a dokonce jsem byl rozhodnut navštívit některé ze svých klientů i během jejich dovolených a předvést jim nového Cirruse. A tak jsem měl dokonce i na 24. prosince naplánován let z letiště Archerfield (YBAF) u Brisbane na Hamilton Island (YBHM). Zkrátka pěkný tříhodinový let spojený s návštěvou zákazníka na jeho jachtě a s perspektivou ještě jednoho obchodu uzavřeného před koncem roku.
V práci, jako je tahle, je běžné, že udržujete se svými stávajícími a potencionálními zákazníky pokud možno velmi přátelské kontakty. A tak jsem už několikrát využil Oliverovy pohostinnosti a snažil se ho přesvědčit, že nutně potřebuje vyměnit svůj „starý“ Cirrus SR22 z roku 2007 s Avidynem za zbrusu nový SR22 Turbo, který využívá nejnovější avioniku od Garminu.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »