17.12.2014
Po šesti letech úspěšné účasti v seriálu RedBull Air Race ohlásil dvojnásobný šampión této série Mike Mangold svůj odchod. Jaký je názor tohoto charismatického pilota na loňskou sezónu, RBAR a co chystá do budoucnosti?
Mike Mangold toho za svůj letecký život prožil skutečně hodně. K létání ho přivedla jeho parašutistická vášeň a v roce 1977 vyměnil padák za křídla Super Cubu. Po úspěšném ukončení Air Force Academy následovala úspěšná kariéra vojenského pilota na letounech Phantom II, během které nalétal přes 2500 hodin a na své konto si připsal i jednu katapultáž ve vysoké rychlosti. Když v roce 1989 opustil vojenské letectvo, jeho cesta vedla, tak jako u mnoha jiných, k aerolinkám. Létal zprvu u společnosti US Air, poté přešel v roce 1991 k American Airlines. Dodnes na dopravních letounech nalétal na 11 000 hodin, především na letounech B-727, MD-80, BAE-146 a nyní na B- 767. V roce 1990 začal létat akrobacii na různých leteckých show a postupem času vystřídal letouny Pitts, Extra 300, Suchoj-26 a posléze Edge 540. Do seriálu RBAR nastoupil poprvé v roce 2004 a dvakrát v něm dokázal zvítězit. Poprvé v roce 2005, podruhé v roce 2007. Celkem dokázal zvítězit v deseti závodech a v sérii se stal průkopníkem speciálních úprav letounů, které se postupně staly nutností k úspěchu.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »