Marek Hyka

19.7.2017

Marek a jeho Xtremeair XA41. Marek a jeho Xtremeair XA41.
Marek a jeho Xtremeair XA41.
Český akrobatický pilot Marek Hyka. Český akrobatický pilot Marek Hyka.
Český akrobatický pilot Marek Hyka.
Tým Marka Hyky a jeho letoun Xtremeair XA41. Tým Marka Hyky a jeho letoun Xtremeair XA41.
Tým Marka Hyky a jeho letoun Xtremeair XA41.
Xtremeair XA41 Marka Hyky. Xtremeair XA41 Marka Hyky.
Xtremeair XA41 Marka Hyky.
Xtremeair XA41 v akci.Xtremeair XA41 v akci.
Xtremeair XA41 v akci.

Marek Hyka patří již řadu let do naší absolutní akrobatické špičky. V současné době je rovněž národním trenérem českého reprezentačního družstva pro kategorii Advanced a vzhledem k tomu, že letošní Mistrovství Evropy v této kategorii proběhne v srpnu u nás v Chotěboři, není divu, že jsme ho zastihli právě na tomto krásném letišti uprostřed přípravného tréninkového kempu. 

Markovy poslední sezóny poznamenaly problémy s technikou, ale od loňska má konečně opět k dispozici svůj milovaný Xtremeair XA41. Ten se sice v době našeho příjezdu na LKCT právě prohání po obloze nad letištěm, ale Marek v jeho kabině není. Místo toho ostřížím zrakem trenéra sleduje ze země s vysílačkou v ruce jednoho ze svých svěřenců. Když pak po chvíli akrobatický speciál přistává, je čas na chvilku pro náš rozhovor. 

Marku, vyměnil jsi na čas kokpit akrobatického speciálu za pozici trenéra. Jak k tomu došlo? 

Když se podařilo po delší době zprovoznit náš Xtremeair XA41, který vlastníme společně s Radimem Bagárem, začali jsme na něj vloni přeškolovat některé z nadějných pilotů, kteří dnes u nás létají akrobacii v kategorii Advanced. Od toho byl jen krok k tomu, abych některé z nich začal trénovat, a nakonec jsem byl pověřen tím, abych se v roli kouče věnoval našim mladým akrobatům, kteří se připravují na letošní 10. FAI Mistrovství Evropy v této třídě, které proběhne právě tady v srpnu v Chotěboři. 

Flying Revue 4/2017
”x”

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 72-75 ve Flying Revue č. 4/2017. Na stáncích časopis koupíte od 29. června 2017.

Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu. Členem Klubu se stává automaticky každý předplatitel, více zde.

V jakém složení naše družstvo nastoupí? 

Družstvo, se kterým absolvujeme zdejší přípravné kempy, dnes tvoří Adam Ondrejka, Palo Weiss, Miroslav Černý a také můj dlouholetý kamarád a společník Radim Bagar. Kromě toho Petr Kouřil dostal povolení se pro letošní ME vrátit zpět do kategorie Advanced, takže máme k dispozici celkem zajímavé družstvo, se kterým se teď snažíme se ve zbývajícím čase co nejlépe připravit. Realita je taková, že většina členů nemá na Xtremeairu nalétáno optimální množství hodin, na dokonalé zvládnutí tohoto speciálu by po přechodu z letounů, které létali dříve, potřebovali více času, ale pracujeme intenzivně na tom, abychom tento handicap co nejvíce snížili. 

Chtěl bys něco vzkázat našim čtenářům na závěr tohoto rozhovoru? 

Určitě bych je rád pozval v srpnu do Chotěboře na ME v akrobacii, které se uskuteční v termínu od 5. do 13. srpna. Přijeďte se podívat! 

Text: Michal Beran

Foto: Jiří Sedmík - j7studio.cz, M. Beran

Zoom gallery

 

 

 

.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 15.11.1957 se stalo...
15.11.1957
Uskutečnil se první let prototypu dopravního letadla Tupolev Tu-114 (CCCP-L5611), ve své době největšího a nejrychlejšího dopravního letounu na světě.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »