MAKS na max - fotoohlédnutí za letošním moskevským aerosalonem

31.8.2017

Na MAKSu se poprvé předvedl A350-900. Jeho prvním ruským zákazníkem je Aeroflot, do jehož flotily se od druhé poloviny 2018 postupně zařadí 28 strojů. Na MAKSu se poprvé předvedl A350-900. Jeho prvním ruským zákazníkem je Aeroflot, do jehož flotily se od druhé poloviny 2018 postupně zařadí 28 strojů.
Na MAKSu se poprvé předvedl A350-900. Jeho prvním ruským zákazníkem je Aeroflot, do jehož flotily se od druhé poloviny 2018 postupně zařadí 28 strojů.
Impozantní podívanou představuje největší sériově vyráběný vrtulník na světě Mi-26T2.Impozantní podívanou představuje největší sériově vyráběný vrtulník na světě Mi-26T2.
Impozantní podívanou představuje největší sériově vyráběný vrtulník na světě Mi-26T2.
Ruské Mi-28N prošly svým bojovým křtem v Sýrii. Jejich exportní verze se osvědčila také v bojových operacích v Iráku.Ruské Mi-28N prošly svým bojovým křtem v Sýrii. Jejich exportní verze se osvědčila také v bojových operacích v Iráku.
Ruské Mi-28N prošly svým bojovým křtem v Sýrii. Jejich exportní verze se osvědčila také v bojových operacích v Iráku.
Na MiG-29 předváděl efektní skupinovou pilotáž display tým ruského letectva Striži na MiG-29. Na MiG-29 předváděl efektní skupinovou pilotáž display tým ruského letectva Striži na MiG-29.
Na MiG-29 předváděl efektní skupinovou pilotáž display tým ruského letectva Striži na MiG-29.
IL-76LL, létající laboratoř pro TV7-117ST IL-76LL, na kterém probíhají zkoušky nového motoru TV7-117ST pro IL-112V a dopravní IL-114.IL-76LL, létající laboratoř pro TV7-117ST IL-76LL, na kterém probíhají zkoušky nového motoru TV7-117ST pro IL-112V a dopravní IL-114.
IL-76LL, létající laboratoř pro TV7-117ST IL-76LL, na kterém probíhají zkoušky nového motoru TV7-117ST pro IL-112V a dopravní IL-114.
Strategický nosič raket Tu-95MS je ikonou dálkového letectva RF. Přestože byl zařazen do armády již v roce 1956, zřejmě jej čeká ještě dlouhá služba. Letectvo s určitou nadsázkou říká, že se ve službě dožije stovky.
Strategický nosič raket Tu-95MS je ikonou dálkového letectva RF. Přestože byl zařazen do armády již v roce 1956, zřejmě jej čeká ještě dlouhá služba. Letectvo s určitou nadsázkou říká, že se ve službě dožije stovky.
Mezi kuriózní letouny statické ukázky bezpochyby patří nákladní VM-T Atlant, který byl vyvinut na bázi strategického bombardéru 3M. Byl určen pro přepravu raketoplánu Buran, součástí nosičů Energija a raketového paliva na kosmodrom Bajkonur.
Mezi kuriózní letouny statické ukázky bezpochyby patří nákladní VM-T Atlant, který byl vyvinut na bázi strategického bombardéru 3M. Byl určen pro přepravu raketoplánu Buran, součástí nosičů Energija a raketového paliva na kosmodrom Bajkonur.
Popularitě ozbrojených sil se těší stáhací-bombardovací Su-32.
Popularitě ozbrojených sil se těší stáhací-bombardovací Su-32.
Perfektni demonstraci SuperJetu SSJ100 předvedli návštěvníkům zkušební tovární piloti společnosti Suchoj z Komsomolska na Amuru.
Perfektni demonstraci SuperJetu SSJ100 předvedli návštěvníkům zkušební tovární piloti společnosti Suchoj z Komsomolska na Amuru.
Pohled do kokpitu letounu SSJ100 MChS RRJ-95LR-100.
Pohled do kokpitu letounu SSJ100 MChS RRJ-95LR-100.
Ministerstvo pro mimořádné události RF prezentovalo smíšenou sanitní a salónní verzi SuperJetu RRJ-95LR-100 a umožnilo nahlédnout do kabiny.
Ministerstvo pro mimořádné události RF prezentovalo smíšenou sanitní a salónní verzi SuperJetu RRJ-95LR-100 a umožnilo nahlédnout do kabiny.
Výcvikové středisko ruského letectva poslalo na MAKS čtveřici Sokoly Rossii, která je dnes jedinou pilotážní skupinou létající na nejmodernějších Su-35.
Výcvikové středisko ruského letectva poslalo na MAKS čtveřici Sokoly Rossii, která je dnes jedinou pilotážní skupinou létající na nejmodernějších Su-35.
Státními zkouškami úspěšně prošel Su-57, který tak v letošním roce vstupuje do předsériové výroby. Su-57 je ruskou odpovědí na americký F-22.
Státními zkouškami úspěšně prošel Su-57, který tak v letošním roce vstupuje do předsériové výroby. Su-57 je ruskou odpovědí na americký F-22.
Legendární bitevník IL-2 debutoval v letecké ukázce. S 36 tisíci vyrobených kusů se jedná o nejvíce vyráběný letoun 2. světové války a předváděný stroj je jediným létajícím exemplářem. V prvních letech války se za 30 bojových letů na šturmoviku uděloval titul Hrdina SSSR, ke konci války bylo potřeba k získání titulu přežít bojových letů 80. Průměrný život posádky IL-2 čítal 54 bojové lety.
Legendární bitevník IL-2 debutoval v letecké ukázce. S 36 tisíci vyrobených kusů se jedná o nejvíce vyráběný letoun 2. světové války a předváděný stroj je jediným létajícím exemplářem. V prvních letech války se za 30 bojových letů na šturmoviku uděloval titul Hrdina SSSR, ke konci války bylo potřeba k získání titulu přežít bojových letů 80. Průměrný život posádky IL-2 čítal 54 bojové lety.
Exotickým hostem byla pilotážní skupina Al Fursan z UAE, která předvedla pěknou podívanou s dobře čitelným rukopisem Frecce Tricolori. Jedinou další zahraniční skupinou byl Baltic Bees Jet Team na L-39.
Exotickým hostem byla pilotážní skupina Al Fursan z UAE, která předvedla pěknou podívanou s dobře čitelným rukopisem Frecce Tricolori. Jedinou další zahraniční skupinou byl Baltic Bees Jet Team na L-39.
L-410UVP-E20 Made in Russia. Výroba L-410 byla vloni úspěšně lokalizována v uralském Jekatěrinburgu. UZGA dodal první dvě „elky“ ruskému letectvu, další tři míří k civilním přepravcům. U civilních dopravců dnes slouží 36 L-410.
L-410UVP-E20 Made in Russia. Výroba L-410 byla vloni úspěšně lokalizována v uralském Jekatěrinburgu. UZGA dodal první dvě „elky“ ruskému letectvu, další tři míří k civilním přepravcům. U civilních dopravců dnes slouží 36 L-410.
MAKS 2017
MAKS 2017

Fotoreportáž  Airbus A350 míří do Aeroflotu, i proto byl jedním z největších lákadel moskevského aerosalonu MAKS 2017. Naopak domácí hvězda, letoun MS-21, jeho výrobce na výstavu nepřivezl. I tak se v šestihodinové letecké show představilo na devadesát strojů. 

Ve dnech 18. 7. až 23. 7. se na letišti Ramenskoe/Žukovskij u Moskvy konala výstava MAKS 2017. Tato výstava je tradičně nejen největší leteckou událostí v Rusku, ale i důležitým indikátorem stavu domácího leteckého průmyslu. Všem obdivovatelům letectví nabízí MAKS maximální zážitek ze statických ukázek a z doprovodné, takřka šestihodinové letecké show, ve které letos účinkovalo 90 letadel a osm pilotážních skupin. 


A350 na MAKS 2017.
 
MAKS 2017 - areál.

Novinky civilního letectví 

V oblasti civilní dopravy byla tahákem MAKSu statická i letová ukázka A350-900. Tento letoun zavítal do Ruska teprve podruhé, poprvé ve své výstavní premiéře. Důvod k návštěvě byl slavnostní. Aeroflot pořizuje do své flotily 28 strojů A350-900 v konfiguraci pro 325 cestujících. Ty bude Aeroflot dostávat postupně od roku 2018 a nahrazovat starší A330. Kontrakt s ruským vlajkovým dopravcem otevírá tomuto stroji cestu také k dalším ruským zákazníkům.

Flying Revue 5/2017
”x”

Celý článek si můžete přečíst na stránkách 52-55 ve Flying Revue č. 5/2017. Na stáncích časopis koupíte od 31. srpna 2017.

Pokud se stanete členy Klubu Flying Revue, rádi vám časopis doručíme až domů, navíc za zvýhodněnou cenu. Jak se stát členem Klubu Flying Revue?

Naopak veletrh neukázal „in natura“ nejnovější domácí přírůstek, letoun MS-21-300, jehož prototyp vzlétl k prvnímu letu dne 28. 5., tedy relativně krátce před výstavou. Jeho výrobce, firma Irkut, odůvodnila nepřítomnost své horké novinky tím, že veletrh by zpozdil zkušební program. Startovacím zákazníkem MS-21-300 je Aeroflot a základní konfigurace odpovídá „aeroflotovské“ konfiguraci pro 163 cestujících.

Red Wings podepsal 16 strojů v konfiguraci pro 211 cestujících, z toho 4 poháněné permskými PD-14A, ostatní poletí na kanadských Pratt & Whitney PW1400G. VIM-Avia podepsala opci na 15 strojů. Katalogová cena MS-21-300 je 90 mil. USD, pro první zákazníky se nabízí za 45 mil. USD.

Zajímavé je, že charterové společnosti tlačí Irkut, aby upřednostnil prodlouženou verzi, která by v jednotřídní konfiguraci převezla 250 cestujících a vyplnila prázdné místo na trhu, a nabídla i příznivější ekonomické parametry než MS-21-300, A320 nebo Boeing 737MAX. Přestože letoun nebyl na výstavě fyzicky přítomen, je jasné, že jak vláda, tak výrobce chtějí v MS-21 vidět úspěšný návrat Ruska na světový trh civilních letadel. Úzkým hrdlem nasazení MS-21 do komerčního provozu bude nepochybně nedostatek domácích motorů.

Text a foto: Michal Čupa

logo_fr_transp.jpg

zahlavi_fcb_fr_5_2017-220pix.jpg

Flying Revue > e-shop > archiv > Archiv > Flying Revue 2017 > Flying Revue 5/2017 > MAKS na max - fotoohlédnutí za letošním moskevským aerosalonem
.

         Máme pro vás »

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 27.12.1942 se stalo...
27.12.1942
První vzlet prototypu japonského stíhacího stroje Kawanishi N1K (N1 K1-J).
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »