Letečtí cestující jsou stále náročnější. Dopravci jim musí šít nabídku na míru

22.12.2016

Služby na palubě. Ilustrační foto KeystoneSlužby na palubě. Ilustrační foto Keystone
Služby na palubě. Ilustrační foto Keystone

Úspěšné letecké společnosti si své klienty hýčkají. A pokud chtějí být úspěšné i nadále, musí nabídnout produkt či službu, kterou si jejich zejména stálí či loajální zákazníci přejí a očekávají ji. 

Vánoce se kvapem blíží a to je čas, kdy hodně lidi přemýšlí, jestli svým blízkým "nezabalit" pod stromeček letenku do vysněné destinace. Pokud se jim od dopravců dostane zajímavá nabídka, velmi pravděpodobně ji využijí a letenku sobě nebo svým blízkým koupí, a to dost možná právě od toho "svého" dopravce.

Cena, letový řád a komfort, ale také další faktory

Jaké jsou tedy hlavní faktory, které ovlivňují loajalitu cestujících?

Míra komfortu na palubě letadel může přispět k rozhodování, se kterou společností příště poletíme. Na obrázku první třída na palubě A 380 společnosti Emirates na lince Dubai - Praha. Ilustrační foto: Jan Dvořák, Flying Revue Zoom gallery
Míra komfortu na palubě letadel může přispět k rozhodování, se kterou společností příště poletíme. Na obrázku první třída na palubě A 380 společnosti Emirates na lince Dubai - Praha. Ilustrační foto: Jan Dvořák, Flying Revue

Podle Globálního průzkumu cestujících, který provedla IATA v letošním roce (2016), jsou pro volbu cestujících klíčové tyto tři faktory:

  1. cena letenky (37%)
  2. letový řád (17%)
  3. komfort na palubě (16%)

Průzkum samozřejmě ukázal, že důvody, proč být jako cestující loajální k jednomu konkrétnímu dopravci, se různí napříč regiony a jsou rozdílné i u jednotlivých segmentů: co je důležité pro obchodního cestujícího, nemusí motivovat ke koupi cestujícího, který letí na dovolenou, a jiné tužby může mít zase tzv. cestující VFR "visit friends and relatives" alias "navštiv přátele a rodinu".

Je tedy zřejmé, že v době, kdy zákazníci požadují produkty ušité skoro na míru, budou letecké společnosti nuceny aplikovat řadu různých obchodních strategií a modelů a nabízet celou škálu produktů, které splňují nároky jejich klientů.

Protože ten "správný" obchodní či marketingový model a produkt je ten, který je nejvhodnejší pro daný trh a přináší největší užitek cílovému zákazníku, vstupují do hry složité matematické modely, analýzy dat ze sociálních sítí i tzv. "velkých dat". Ty pak mají pomoci odpovědět na otázku, zda rozhodnutí koupit si letenku či zůstat členem věrnostního programu nezáleží jen na ceně, ale třeba i na tom, zda letecká společnost létá na čas (13%), má usměvavý a profesionální personál (6%), vytvořila si dobrý mediální obraz či nabízí alespoň 300 filmů v HD kvalitě.

Přijemné nakupování a šťastné a veselé Vánoce přeje z Ženevy Roman Orlík.

Roman Orlík, IATA, Ženeva.

orlik_roman_good_2.jpg

logo_fr_transp.jpg

 

 

 

 

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Letečtí cestující jsou stále náročnější. Dopravci jim musí šít nabídku na míru
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 21.11.1783 se stalo...
21.11.1783
Pánové Pilatre de Rozier a François Laurent, markýz d'Arlandes, vykonali v Paříži první let nepřipoutaným horkovzdušným balónem. Let trval 25 minut.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »