23.5.2023
Letiště Praha se připravuje na silnou letní sezónu, během které dle stávajících prognóz odbaví přes tři miliony cestujících. Cestující by se měli na odlet připravit dostatečně dopředu a na letišti být minimálně dvě hodiny před odletem.
„Opět nás čeká náročná letní sezóna, na kterou se připravujeme již delší dobu. Spustili jsme náborovou kampaň, pozvali zájemce na dva náborové dny, během nichž jsme jim přímo na letišti představili konkrétní pozice, spolupracujeme s cestovními kancelářemi a informujeme cestující o tom, jak se na odlet připravit. Spouštíme také projekty, které nám v příštích letech náročný letní provoz usnadní, jedná se například o výměnu rentgenů na bezpečnostní kontrole,“ říká Jiří Pos, předseda představenstva Letiště Praha.
Náborová kampaň se týká pozic napříč celým letištěm. Všechny otevřené pozice uchazeči najdou na webových stránkách Letiště Praha pracenaletisti.jobs.cz.
„Osvědčilo se nám cestujícím přinášet dostatečně dopředu informace o tom, jak se na svůj odlet připravit. Pokračujeme proto v rozsáhlé edukativní kampani i letos a prosíme v ní všechny cestující zejména o včasný příchod na letiště, který by měl být minimálně dvě hodiny před odletem. Žádáme je také o to, aby se po odbavení odebrali rovnou na bezpečnostní či pasovou kontrolu,“ doplňuje Eva Krejčí, ředitelka komunikace.
DESATERO PRO HLADKÝ A BEZPROBLÉMOVÝ PRŮCHOD LETIŠTĚM
1. Přečtěte si pravidla letecké společnosti a informace o počtu a rozměrech zavazadel
2. Zakázané předměty nechte doma
3. Cennosti i elektroniku včetně powerbanky nebo elektronické cigarety dejte do příručního zavazadla
4. Seznamte se s časem nástupu do letadla, který je v přepravních podmínkách každého dopravce a do kterého je nutné se dostavit do gatu
5. Vzhledem k dopravní situaci vyražte s dostatečným časovým předstihem
6. Na letišti buďte minimálně 2 hodiny před odletem
7. Po příjezdu jděte ihned na odbavovací přepážku
8. Po odbavení pokračujte ihned na bezpečnostní nebo pasovou kontrolu
9. Tekutiny, které potřebujete na palubě, mějte jen v baleních do 100 ml a zabalené v jednom litrovém průhledném sáčku na osobu
10.Po bezpečnostní kontrole zkontrolujte stav letu na monitorech, pokud se zobrazuje „gate open“ nebo „boarding“, pokračujte rovnou do gatu
Stáhněte si vše potřebné do telefonu:
NA KOHO SE OBRÁTÍM, KDYŽ:
· je zpožděný, zrušený let – leteckou společnost, prodejce letenek;
· dlouho čekám na zavazadlo, mám jej zničené nebo ztracené – přepážku reklamace zavazadel letecké společnosti, resp. odbavovací společnosti, která zastupuje vaši leteckou společnost;
· se mi něco stalo při bezpečnostní kontrole – příslušné letiště;
· jsem ztratil doklady – policie;
· jsem zapomněl něco na palubě letadla – odbavovací společnost, tyto věci jsou pak na reklamacích zavazadel
· jsem ztratil něco v prostorách letiště – příslušné letiště Ztráty a nálezy
Další tipy, jak se připravit na odlet najdou cestující na webových stránkách Letiště Praha.
Autor: Tisková zpráva Letiště Praha
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »