2.11.2015
Švédský pilot Johan Wiklund, povoláním kapitán aerolinek SAS, úspěšně dokončil svůj dálkový přelet z Nordcappu až nad Mys Dobré naděje.
Stalo se tak navíc s historickým dvouplošníkem De Havilland Tiger Moth, vyrobeným v roce 1935. Johann byl k leteckému dobrodružství, které připravoval dlouhá léta, inspirován knihou jiného švédského pilota jménem Göstra Andrée. Ten uskutečnil v roce 1929 sám podobnou cestu ze Stockholmu až do Kapského Města rovněž v kokpitu Tiger Mothu. V roce 1929 se s tehdejší navigační výbavou jednalo o jeden z pionýrských transafrických letů, jehož cílem bylo jednak zvýšit zájem o sportovní létání a jednak propagovat v Africe švédskou značku Sandvik.
Cíl Johana Wiklunda byl poněkud jiný. Absolvovat celou trasu sám jen s minimálními navigačními pomůckami (kompas a mapa), poznat místa, rozdílné kultury a lidi na trase a ukázat, že to co se zdá být nepřekonatelné, je nepřekonatelné "jen dočasně".
První fáze jeho letecké cesty začala v červenci letošního roku, kdy Johan se svým Mothem absolvoval cestu z Nordkappu do Stockhomu. V září se pak vydal na druhou část cesty ze Stockholmu až do Kapského města. Svou velkou cestu ukončil průletem na Mysem Dobré naděje 24. října.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »