S Mothem napříč Afrikou

2.11.2015

Foto: Jocke Martensson
Foto: Jocke Martensson

Švédský pilot Johan Wiklund, povoláním kapitán aerolinek SAS, úspěšně dokončil svůj dálkový přelet z Nordcappu až nad Mys Dobré naděje.

Stalo se tak navíc s historickým dvouplošníkem De Havilland Tiger Moth, vyrobeným v roce 1935. Johann byl k leteckému dobrodružství, které připravoval dlouhá léta, inspirován knihou jiného švédského pilota jménem Göstra Andrée. Ten uskutečnil v roce 1929 sám podobnou cestu ze Stockholmu až do Kapského Města rovněž v kokpitu Tiger Mothu. V roce 1929 se s tehdejší navigační výbavou jednalo o jeden z pionýrských transafrických letů, jehož cílem bylo jednak zvýšit zájem o sportovní létání a jednak propagovat v Africe švédskou značku Sandvik.

cape_to_cape_2_johann_wiklund_foto_jocke_martensson.jpg

Cíl Johana Wiklunda byl poněkud jiný. Absolvovat celou trasu sám jen s minimálními navigačními pomůckami (kompas a mapa), poznat místa, rozdílné kultury a lidi na trase a ukázat, že to co se zdá být nepřekonatelné, je nepřekonatelné "jen dočasně". 

cape_to_cape_3.jpg

První fáze jeho letecké cesty začala v červenci letošního roku, kdy Johan se svým Mothem absolvoval cestu z Nordkappu do Stockhomu. V září se pak vydal na druhou část cesty ze Stockholmu až do Kapského města. Svou velkou cestu ukončil průletem na Mysem Dobré naděje 24. října.

Flying Revue > Články > Všeobecné letectví > S Mothem napříč Afrikou
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 24.11.1939 se stalo...
24.11.1939
Spojením leteckých společností Imperial Airways a původní British Airways Ltd. vznikla letecká společnost BOAC (British Overseas Airways Corporation).
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »