Co dělat, když musíme rychle sklesat

3.5.2017

Ideální situace v kokpitu. Pokud ale vznikne problém, je třeba ho řešit.  Ilustrační foto: Keyword-suggestions.comIdeální situace v kokpitu. Pokud ale vznikne problém, je třeba ho řešit.  Ilustrační foto: Keyword-suggestions.com
Ideální situace v kokpitu. Pokud ale vznikne problém, je třeba ho řešit. Ilustrační foto: Keyword-suggestions.com

Pilotní tipy  Je to nemilé, ale stát se to může. Porucha či jiná komplikace nás donutí rychle sklesat do nižší letové hladiny. Co v takové situaci dělat a jak ji řešit racionálně a efektivně?

K tomu, abychom museli co nejrychleji sklesat, může vést řada důvodů. Není to jistě běžná situace a pilot sportovního letadla na ni není na rozdíl od pilotů dopravních letadel systematicky cvičen. Co teď? Můžete samozřejmě začít listovat v manuálu letadla, tam toho, pokud na to vůbec budete mít čas, ale moc nenajdete.

Je proto dobré si pamatovat pár jednoduchých postupů, které pomohou váš sestup zrychlit, aniž by byla ohrožena vaše bezpečnost.

Jako první krok je samozřejmě potřeba stáhnout plyn, v případě požáru na palubě nebo požáru motoru okamžitě uzavřít přívod paliva, případně zcela vypnout motor. Pokud máte stavitelnou vrtuli, tak je dobré nastavit listy na minimální úhel náběhu (maximální otáčky). Jestliže má vaše letadlo zatahovací podvozek, pak je potřeba snížit rychlost tak, abyste jej mohli vysunout.

Pilotní tipy
”Flying

Další pilotní tipy si můžete přečíst v naší rubrice Pilotní tipy v sekci Pro piloty.

Pokud je tato rychlost vyšší než rychlost pro vysunutí klapek, pak je potřeba rychlost dále snížit a klapky postupně vysunout do plné polohy. Pokud to odpovídá situaci, je možné také klesat spirálovitě v ostré zatáčce. I tento manévr urychlí vaše klesání.

Pokud tato alternativa není vhodná, pak lze použít skluz, který vám umožní letět přímo. Je však vhodné jej trénovat dříve, než jej budete potřebovat v reálu. Pokud byste jej totiž nezvládali správně, pak to může být nebezpečný manévr. 

Rychlost klesání v situacích, kdy je potřeba například jen klesat co nejrychleji kvůli přistání na práh příliš blízké dráhy, pak je možné kromě skluzu, velkých klapek a podvozku použít ještě „esíčka“, tzn. vlastně umělé prodloužení délky letu před prahem dráhy. 

-fr-

logo_fr_transp.jpg

kkk.jpg

Flying Revue > Pro piloty > Archiv > Pilotní tipy > Co dělat, když musíme rychle sklesat
Loading...

Pilotní tipy

Stránkování

<1 2
 
 
  • 3.5.2017 Co dělat, když musíme rychle sklesat
Loading...

Pilotní tipy

Stránkování

<1 2
 
 
  • 3.5.2017 Co dělat, když musíme rychle sklesat
.

         Máme pro vás »

Nové číslo právě vyšlo!

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety:

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

PRODEJNÍ AKCE MĚSÍCE!

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 15.11.1957 se stalo...
15.11.1957
Uskutečnil se první let prototypu dopravního letadla Tupolev Tu-114 (CCCP-L5611), ve své době největšího a nejrychlejšího dopravního letounu na světě.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »