31.12.2018
Nouzové přistání na dálnici Hádanka: jede to po dálnici, brzdí to, stojí to, ale automobil to není... Správně, je to Piper 28. Není to první ani poslední letadlo, které se k nouzovému přistání na silnici uchýlilo, pravda je, že přistát na dálnici za hustého provozu tak, aniž by byl komukoli zkřiven vlásek, je hodno mistra s pověstným pořádným kusem štěstí...
Piper 28 nouzově přistál na dálnici poblíž San Diega.
Poměrně neuvěřitelnou příhodu jako ušitou pro poslední den roku může od předposledního říjnového pátku dávat k dobrému Kaliforňan Jim Andersen. Po jedenácté hodině dopolední 19. října tohoto roku se svým vozem mířil po dálnici I-8 k San Diegu, když několik desítek metrů před ním do levého pruhu dálnice dosedl dolnoplošník PA-28-161 Warrior II, poslušně se zařadil do pohybujícího se proudu vozidel a aniž by kohokoli ohrozil, plynule pokračoval v jízdě spolu s automobily, mezi něž přistál, až do pozvolného zastavení.
Za řízením Piperu byl v té chvíli 25 letý instruktor Ryan Muno, někdejší baseballová hvězda, jenž krátce před tím převzal řízení od svého 36 letého žáka. Během přiblížení k letišti Gillespie Field (KSEE) v El Cajon poblíž San Diega totiž letadlo začalo mít problémy s motorem a instruktor situaci vyhodnotil tak, že jedinou možností je nouzově přistát na dálnici I-8 pod nimi.
Muno poté dokázal přistát v rychlém pruhu dálnice, kterou v těchto místech naštěstí nikde nepřekračovalo elektrické vedení ani jiné překážky, které by přistání znemožnily. Žádné auto nebylo poškozeno, letadlo rovněž zůstalo bez poškození.
Do roku 2019 vám přejeme, abyste nemuseli žádné nouzové situace řešit, a pokud přece ano, tak jedině s dobrým koncem, tak, jak jsme to mohli vidět u tohoto Piperu 28 a jeho dvoučlenné posádky.
Skvělý let do roku 2019 přeje redakce Flying Revue!
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »