8.11.2024
Některé úspěšné letecké konstrukce odolávají zubu času lépe než jiné.
Často jde o stroje se specifickým posláním, za které se prostě nenašla vhodnější náhrada. Typickým, i když ne jediným příkladem je návrat kanadského výrobce De Havilland Aircraft of Canada Limited, který úspěšně přivádí zpět na scénu vodní hasicí letouny DHC Canadair 515, Twin Otter a v blízké budoucnosti přibudou zřejmě i nové Dash 8 a možná i Short Sherpa, ke kterým kanadský výrobce vlastní potřebná práva a dokumentaci. Za návratem značky však stojí nejen kvality zmíněných strojů, ale i předvídavé myšlení skupiny lidí stojících za původní společností Viking Air, která potřebná oprávnění ke zmíněným strojům získala, když na jejich vzkříšení věřil už málokdo. O současnosti a plánech kanadské společnosti si můžete přečíst v aktuálním čísle našeho časopisu.
A stejně tak se v aktuálním čísle vrací i oblíbený seriál o VFR létání po evropských zemích z pera Jirky Pruši, který tentokráte čtenáře seznámí s letišti a létáním v Itálii. V sekci věnované leteckému retru se tentokráte ohlédneme za bitevními vrtulníky Bell AH-1 Cobra a více si řekneme o velmi unikátním exempláři verze AH-1S z flotily společnosti Heli Czech s.r.o., který již řadu let na českém nebi vodí Jiří Podolský. Zavítáme na Den otevřených dveří letiště v Podhořanech a také do dalekého amerického Oshkoshe.
Ale jako vždy toho na vás samozřejmě čeká mnohem více.
Příjemné čtení
Michal Beran
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »