23.6.2021
Věřím, že žádného fanouška historie letectví a druhoválečných letadel nenechal chladným přílet vzácného exempláře stíhacího stroje Hawker Hurricane, který rozšíří sbírku letuschopných exponátů Leteckého muzea Točná.
Historická letadla (nejen ta válečná - warbirdy) jsou krásnou ukázkou technických dovedností našich otců, dědů a pradědů, jejichž um občas bohužel upadá do zapomnění stejně tak jako potřebné technologické postupy. Historická válečná letadla však plní ještě jednu, snad mnohem důležitější úlohu. Připomínají nám ty, kteří útrapy války prožili a jejich činy. Mnozí z nich zaplatili v boji za svobodu cenu nejvyšší, to proto, aby další generace snad mohly žít svůj život v mírovém světě. Tak, jak odcházejí ti, kteří válečná utrpení prožili, a dnes i generace jejich dětí, je potřeba tyto věci připomínat ještě naléhavěji.
My si v aktuálním čísle ale připomeneme jiný, civilní historický stroj, respektive jeho přesnou repliku. Jedná se o všem známou „Betu“, letoun Beneš-Mráz Be 50 Beta Minor, která vznikla díky nadšení, vytrvalosti a umu pana Jana Klabana a dnes se o je její návrat na české nebe stará projekt „Beta opět poletí“ s Petrem Rautnerem v čele.
V obsáhlém článku od Patrika Sainera představíme nový Tecnam P92 Echo MKII, představíme letiště v jihomoravské Břeclavi, zavedeme vás do leteckého muzea ve Štýrském Hradci a vydáme se za leteckým dobrodružstvím nad jižní Afriku s Pavlem Březinou. A samozřejmě jsme nezapomněli ani na další ze série článků Jiřího Pruši, který tentokráte představí letiště Slovinska.
Podívejte se na další tři články z nového čísla.
To vše a mnoho dalšího vás čeká v novém čísle Flying Revue.
Za celou redakci vám přeji příjemné chvíle strávené při jeho čtení!
Michal Beran
michal.beran@flying-revue.cz
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »