26.4.2024
Když se v letectví vysloví jméno Kubíček, okamžitě napadnou neprostou většinu lidí skvělé horkovzdušné balóny, se kterými tento brněnský výrobce již před lety dobyl balonářský svět.
Jenže Kubíček to nejsou jen balóny. Už před lety představila společnost Kubíček Aircraft ve Friedrichshafenu svůj ultralehký M-2 Scout, stroj, za jehož projekt získali autoři ocenění nejen doma, ale i v zahraničí. Celokovový dolnoplošník s tvary odkazujícími na původní letoun M-2 Skaut nabídl mezi ostatními ultralehkými letadly svým „retro“ pojetím něco odlišného a jistě oslovil především piloty milující klasická ranně poválečná letadla. I druhý ultralehký stroj firmy Kubíček Aircraft, hornoplošný Irbis, je bezesporu díky svému designu nevšední a v aktuálním čísle Flying Revue jsme mu věnovali titulní článek.
Dále v čísle otevíráme další téma v úspěšném seriálu „Večerní škola létání“ Luboše Čorňáka, zavzpomínáme na legendární dopravní Douglas DC-9, představíme Letku Aviatické Pouti a vypravíme se na zimní letecký výlet do rakouských Alp. Věnujeme se také novinkám v oblasti vrtulníkového létání a poslednímu dění v dynamicky se rozvíjejícím sektoru strojů eVTOL.
V čísle 3/2024 na vás na toho ale samozřejmě čeká ještě mnohem více.
Příjemné čtení
Michal Beran
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »