24.6.2020
Flying Revue 4/2020 Český letecký průmysl zabývající se výrobou „malých“ letounů dodnes těží ze základů, kterým dalo vzniknout příznivé „podhoubí“, vytvořené zde po roce 1989 díky vzniku Letecké amatérské asociace. Slovo má šéfredaktor FR Michal Beran.
Ti nejlepší výrobci ultralehkých a lehkých letounů se nejenže stali v této oblasti světovým pojmem, ale dnes se pomalu začínají rozkoukávat i ve světě „velkých“ certifikovaných letadel. Je to prostředí po všech stránkách mnohem náročnější a složitější a dlouhodobě v něm uspět není vůbec jednoduché. Společnost BRM AERO z Kunovic do něj vstupuje letounem Bristell B 23 splňujícím požadavky CS23/FAR 23, který našim čtenářům představujeme v úvodní části tohoto čísla.
» Co si například přečtete ve čtvrtém čísle Flying Revue ročníku 2020? Klikněte zde.
Ani tentokráte jsme se nemohli vyhnout aktuálnímu dění ve světě letecké dopravy, jejíž krize bude mít jistě v dlouhodobějším měřítku vliv na téměř všechny oblasti létání. Aktuální vývoj přibližuje v druhém dílu svého článku pilot, publicista, fotograf a také bývalý viceprezident ČSA Jirka Pruša.
„Malé létání“ zatím běží na plné obrátky, a tak přijměte naše pozvání k návštěvě letiště Šumperk, o kterém píšeme v naší rubrice „Přistáváme“. Pro ty z vás, kteří by se raději po uvolnění epidemiologických opatření podívali za hranice, je tady článek o zkušenostech s VFR létáním k našim jižním sousedům, do Rakouska, s bonbónkem v podobě přeletu Vídně.
A samozřejmě jsme nezapomněli ani na leteckou minulost, kde se tentokráte podíváme na předválečnou historii četnických leteckých hlídek a nahlédneme do historie jednoho z nejznámějších exponátů Leteckého muzea Kbely – dvouplošné stíhací Avie B-534.
Ale to samozřejmě není zdaleka všechno.
Za celou redakci vám přeji příjemné chvíle strávené při jejich čtení!
Váš Michal Beran,
šéfredaktor
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »