Brazilský Embraer posílá do boje o střední tratě proudový E 190 E2 nové generace

31.5.2016

Embraer E 190 E2Embraer E 190 E2
Embraer E 190 E2
Embraer 190 E2 v číslechEmbraer 190 E2 v číslech
Embraer 190 E2 v číslech
Rodina E-Jet E2 EmbraeruRodina E-Jet E2 Embraeru
Rodina E-Jet E2 Embraeru
Výrobce tvrdí, že nový letoun ušetří až 16% paliva na jedno sedadlo.Výrobce tvrdí, že nový letoun ušetří až 16% paliva na jedno sedadlo.
Výrobce tvrdí, že nový letoun ušetří až 16% paliva na jedno sedadlo.
Embraer E190 E2 z čelního pohledu. Embraer E190 E2 z čelního pohledu.
Embraer E190 E2 z čelního pohledu.

Jen tři měsíce po únorovém roll-outu zahájil brazilský Embraer letové zkoušky letounu E190-E2, prvního z nové generace své rodiny regionálních letadel. Za nadšených ovací stovek leteckých fanoušků letadlo poprvé vzlétlo 26. května 2016 ve 13:06 hod místního času v Sao José dos Campos v Brazílii, kde sídlí výrobní závod Embraeru. 

E 190 E2 letěl po dobu tří hodin a 20 minut a podle pilota kpt. Mozarta Louzady splnil všechny úkoly a očekávání. "Při prvním letu je vždycky mnoho očekávání a dnešní nebyl výjimkou. Let byl velmi hladký. Vyzkoušeli jsme let při Mach 0,82, vystoupali jsme do 41 tisíc stop, otestovali zatahování podvozku a klapek a řízení fly-by-wire. Všechny zkoušky prokázaly, že projekt E190-E2 je velmi vyspělý, a překonal všechny stanovené výkonnostní cíle,“ řekl kapitán Louzada.


Embraer E190 E2 - nejlepší momenty z první vzletu.

Sledovány byly výkonové charakteristiky a rozličné letové parametry včetně rychlosti, výšky letu a režimy s vysunutým i zasunutým podvozkem. "První let je vždy emocionální událost, bez ohledu na to, u kolika prvních vzletů jste za ty roky byl. V tomto případě jsme nejen dodrželi naše sliby, ale s dnešním vzletem jsme dokonce o několik měsíců napřed oproti plánovanému termínu. Chci poděkovat všem zaměstnancům Embraeru, kteří se účastní tohoto projektu," uvedl prezident společnosti Frederico Fleury Curado.
Embraer E 190 E2, první vzlet.

E190-E2 je nejnovějším konkurenčním přírůstkem do skupiny letadel pro krátké a střední tratě jako třeba větší Airbus A320neo, Boeing 737 MAX, nebo naopak menší či srovnatelně velké typy Mitsubishi MRJ90, Sukhoi Superjet 100 nebo čínský COMAC C919. Modernizace rodiny letadel E-Jet byla zahájena před více než deseti lety. Nová rodina bude zahrnovat nejmenšího člena E175-E2, střední E190-E2 a prodlouženou verzi E195-E2. 


Embraer 190 E2, promo video

Stroj, který 26. května vzlétl k letovým zkouškám, je prvním ze čtyř prototypů, které budou použity v certifikačním kampani E190-E2. Uvedení do provozu Embraer plánuje na rok 2018. Prodloužená verze E195-E2 by měla začít sloužit v roce 2019, naopak nejkratší Embraer E175-E2 by měl zahájit službu ještě o rok později.

Jan Dvořák

Zdroj: Airwaysnews.com, foto & video: Embraer

Zoom gallery

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Brazilský Embraer posílá do boje o střední tratě proudový E 190 E2 nové generace
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 03.12.2003 se stalo...
03.12.2003
První vzlet prototypu Honda HA-420 HondaJet.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »