21.12.2014
Boeing vybral pro svůj model B-787 dva typy motorů, General Electric GEnx a Rolls-Royce Trent 1000. Představený první prototyp Dreamlineru je poháněn britskými motory Rolls-Royce. Pokud bychom měli jmenovat jedinou věc, kterou na nás Dreamliner zapůsobil, pak to byla určitě minimální úroveň hluku, která provázela jeho start i přistání. Jedná se o skutečně velmi tiché letadlo.
Posádka vedená pilotem Mikem Wittakerem přilétla s prvním prototypem Dreamlineru ZA001 v pátek 29. 7. a po celý den byl letoun magnetem přístupným zvenku i zevnitř komukoliv, kdo se chtěl podívat. Obrovskou výhodou AirVenture v Oshkoshi je fakt, že se k představeným letadlům dostanete skutečně na dotek.
Prohlídka supermoderního kokpitu i testovacího vybavení rozhodně stála za to. ZA001 bude ostatně k testům sloužit ještě i dlouho potom, co budou jeho mladší sourozenci po ukončení certifikací a zavedení do provozu brázdit vzdušné oceány po celé zeměkouli.
Dreamliner okouzlil i elegantním a vysoce efektivním křídlem, jehož konstrukci umožnila skutečnost, že Boeing vsadil u svého zlomového projektu na kompozity. Jejich hlavní výhodou je především nízká hmotnost vzhledem k pevnosti a malým deformacím při namáhání. Nespornou výhodou je také vysoká mez únavy.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »