18.4.2016
Další díl videokampaně pro piloty s názvem "Doletíš?!" se zabývá s tím, jak pracovat v létání s emocemi. Kampaň ÚCL ČR může česká pilotní a letecká veřejnost sledovat už půl roku, pátým dílem se dostává za polovinu. Jak se zamlouvá pilotům a co se pro ně ještě chystá?
Pátý díl kampaně Doletíš?!: Emoce v parašutismu i létání
"Máme od pilotů i další odborné
veřejnosti velmi dobré ohlasy," říká Jiří Pruša ze společnosti
Galileo Training, která kampaň pro Úřad pro civilní letectví tento
rok připravuje. Videa, která ÚCL s Galileem postupně zveřejňují na
webu Doletíš?!.cz, jsou hlavním
nástrojem pro sdělení směrem k pilotní veřejnosti, ve hře jsou ale
i další prostředky.
Teaser 5. dílu kampaně
Páté instruktážní video v kompletní podobě najdete na webu www.doletis.cz v pondělí 18. dubna 2016 (zatím se můžete podívat na teaser výše). Zabývá se emocemi v létání, především v krizové situaci. Emoce totiž mohou v krizi negativně poznamenat rozhodovací schopnosti pilota. Zvládnutí emocí v krizových situacích je proto velmi důležité ve všech leteckých sportech a může zásadně přispět ke správnému vyřešení nebezpečné situace.
Několikaminutové video je vždy výsledkem práce několika profesí. Scénáře vznikají spoluprací se zadavatelem kampaně - ÚCL ČR. Připravený scénař se rozepíše do storyboardu a posléze natočí. Ve videích hovoří zkušení piloti nebo odborníci v oblasti, které se video týká. V některých případech je třeba zapojit i figuranty, kteří potřebnou situaci zahrají.
"Ze začátku jsme museli s ÚCL společnou řeč při tvorbě videí chvíli hledat, ale nyní si myslím, že máme na obou stranách velmi blízké představy, jak kampaň směřovat a realizovat. My sami jsme se v rámci této spolupráce hodně naučili – zejména přesnosti v terminologii i stylu, jak instruktážní videa připravovat," hodnotí dosavadní průběh příprav jednotlivých dílů Jiří Pruša.
Piloti jsou o nových videích informováni vždy e-mailem, který je distribuován adresátům zavedeným v databázi ÚCL. Měli by jej tedy dostávat všichni piloti, kteří jsou držiteli oprávnění vydaných ÚCL. Informace o nových dílech kampaně přináší samozřejmě také Flying Revue na svém webu a facebooku.
Jiří PrušaPodle Pruši piloti reagují
pozitivně. "Myslím, že velmi dobře je přijímána nová koncepce
kampaně, která klade důraz na doporučení, jak létat správně, než na
strašení, co se může stát, když správně nelétáme,"
vysvětluje.
Instruktážní videa nebudou jediným způsobem, jak k pilotům pravidla bezpečného létání dopravit. Jeijch tvůrci v nich totiž používají ke znázornění a zdůraznění některých doporučení také piktogramy a ty se ukazují jako velmi účinný způsob, jak základní důležité prvky v přípravě i realizaci letu vypíchnout a lépe si je zapamatovat. Z toho důvodu se v podobě plakátů formátu A2 mohou dostat k pilotům nejblíž, jak to jde - přímo na letiště. "Rádi bychom plakáty dostali na všechna česká a případně i slovenská letiště. Když je piloti budou mít stále na očích, je větší šance, že si jednotlivá doporučení lépe a rychleji osvojí," říká Jiří Pruša.
Bezpečnost létání mu leží na srdci. Rád by proto kromě plakátů s piktogramy pilotům nabídl i plakáty s dráhovými znaky nebo instruktážní videa k létání na vybraná zahraniční letiště a také pokračování v populárních kurzech VFR zahraničních letů pořádaných pro větší skupiny pilotů na jednotlivých letištích.
Plánuje rozšířit spolupráci také s ÚZPLN a Aeroklubem ČR, vydat příručku praktické anglické frazeologie, popularizovat letectví prostřednictvím videí z expedic - jak v TV, tak na spřízněných webech.
Jan Dvořák
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »