5.3.2019
Doletíš?! Nebezpečí na okruhu Let na okruhu piloti často považují za triviální záležitost a podceňují ho. Přitom právě na okruhu, na finále nebo při zařazení do okruhu dochází ke vzniku řady nehod. O tom, jak se jich vyvarovat, hovoří video se sedmým dílem kampaně Úřadu pro civilní letectví "Doletíš?!".
Doletíš?! Nebezpečí na okruhu
Předpoklad vzniku nehody přináší nesprávná pilotáž, nedodržování pravidel i podcenění ostatního provozu na letišti. Je proto vhodné, aby si pilot čas od času let na okruhu cvičil a svoje návyky tak udržoval a prohluboval. Na škodu není ani občasný let s instruktorem, který pilotovi pomůže odhalit nesprávné návyky či doporučí, jak některé úkony dělat lépe.
Připomeňme si některé ze zásad, jejichž nedodržování bývá příčinou zbytečných nehod. Například: před vstupem na dráhu se ujistěte, že na ní nepřistává nebo nevzlétává jiné letadlo (s hornoplošníkem přitom nestůjte kolmo k dráze - křídlo totiž brání v pohledu na finále). Pohybujte se tam, kde nemůže dojít ke střetu s lanem navijáku při navijákovém provozu. Pokud se na letišti pohybují parašutisté, ujistěte se před začátkem pojíždění, před vzletem i před přistáním, že aktuální výsadek je kompletně na zemi. Využívejte plnou délku dráhy při vzletu, abyste měli více prostoru pro řešení případných krizových situací. První zatáčku provádějte v náklonu maximálně 15°, při větším náklonu se ztrácí část vztlaku a hrozí pád. Při letu na neznámé letiště vždy provádějte předepsaný okruh a při vstupu do ATZ letiště oznamte úmysl zde přistát. Nikdy na okruhu nepředlétávejte, je to zakázáno. Pokud vás jiné letadlo na finále předletí, finále přerušte a opakujte okruh.
-fr-
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »