2.3.2018
L 410 NG jde do výroby Poslední únorový den oznámila kunovická společnost Aircraft Industries, že po získání typového certifikátu EASA a FAA začal v Kunovicích nyní rodit první sériově vyráběný kus dlouho očekávaného L 410 NG, tedy L 410 nové generace.
Letoun začali kunovičtí vyvíjet v roce 2010, první sériově vyrobený stroj bude dokončen během roku 2018. Typový certifikát EASA na inovovaný letoun L 410 NG (New Generation) byl vydán 19. prosince 2017, 10. ledna 2018 byl na tentýž typ letounu vydán typový certifikát americké FAA.
L 410 NG se podle svých tvůrců ve srovnání v současnosti již vyráběným modelem L 410 UVPE20 výrazně posunul směrem kupředu. Letoun má výkonnější pohonnou jednotku s motory GE H85-200 se vzletovým výkonem 850 HP, motor je vybaven novým reduktorem, který v důsledku nižších otáček vrtule umožní snížení hluku. L 410 NG dosahuje vyšší cestovní rychlosti až 417 km/h TAS („true air speed“ = skutečná rychlost).
Letoun má k dispozici nové integrální křídlo s téměř dvojnásobným objemem palivových nádrží. Dolet vzrostl na téměř dvojnásobek (až 2 570 km), vytrvalost je až 10,5 hodiny. Byl také dvojnásobně zvětšen zavazadlový prostor - letoun může přepravit o 400 kg více nákladu než předchozí typ.
Výkonové parametry L 410 NG | ||
Max. cestovní rychlost | 417 km/h | 226 kTAS |
Max. dolet (ISA, rezerva na 45 min) | 2 630 km | 1 418 NM |
Operační výška | 4 200 m | 14 000 ft |
Max. výška letu | 6 096 m | 20 000 ft |
Délka dráhy při vzletu do výšky 35 ft / 10,7 m ISA, SL, MTOW | 510 m | 1673 ft |
Délka přistávací dráhy z výšky 50 ft
ISA, SL, MLDW | 500 m | 1640 ft |
Dostup s jedním nepracujícím motorem (ISA, 95 % MTOW, stoupací rychlost 50 fpm) | 4 755 m | 15 600 ft |
Rychlost stoupání S/L oba motory | 9,0 m/s | 1 773 fpm |
Rychlost stoupání S/L jeden motor | 2,0 m/s | 394 fpm |
Vzletový režim | 634 kW | 850 SHP |
Max. trvalý režim | 634 kW | 850 SHP |
Posádka | 2 piloti |
Modernizována byla rovněž pilotní kabina technologií Glass Cockpit od společnosti Garmin, konkrétně avionikou G3000. "Inovovaný model L 410 NG bude mít větší potenciál právě u zákazníků požadujících lety na delší vzdálenosti, případně patrolovací lety," upřesňuje generální ředitelka Aircraft Industries, a.s., Ilona Plšková a dodává: "Vzhledem k lepším charakteristikám letounu a vyššímu komfortu ve srovnání s předchozím modelem očekáváme větší zájem u zákazníků po celém světě".
Video ze simulátoru L- 410 Již brzy se můžete na webu Flying Revue těšit na videoreportáž ze simulátoru L-410 z Czech Aviation Centre na pražském ruzyňském letišti. |
ILA 2016: Aircra ft Industries L410NG Turbolet *Flying Display*. Zdroj: Aircraft Industries, PlaneWorldBerlin
Motory | |
Výrobce | GE Aviation Czech s.r.o. |
Model | GE H85-200 |
Max. vzletový výkon | 634 kW / 850 SHP |
Max. trvalý výkon | 634 kW / 850 SHP |
TBO | 3600 letových hodin |
Vrtule | |
Výrobce | Avia Propeller |
Model | AV 725 |
Počet lopatek | 5 |
TBO | 3600 letových hodin |
Uplatnění L 410 NG ředitelka předpokládá zejména v ostrovních státech jako je například Indonésie, Papua Nová Guinea a Japonsko, kde je tankování na vzdálenějších ostrovech problematické, a proto je dlouhý dolet jednou z nejdůležitějších podmínek. Potenciál vzhledem ke vzdáleným tratím bez možnosti tankování na cílovém letišti je rovněž například v Indii nebo Mongolsku, kde může být využit důlními společnostmi pro přepravu pracovníků a nákladu do nedostupných těžebních oblastí.
-fr-
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »