10.4.2018
Czech Airlines Technics (CSAT) prošla jako první nezávislá organizace v Evropě úspěšným certifikačním procesem a obdržela od čínského Úřadu pro civilního letectví (Civil Aviation Administration of China) oprávnění na traťovou údržbu čínských aerolinek. Hlavní výhodou je, že zaměstnanci mohou nyní potvrdit, že je letadlo po údržbě schopné provozu bez nutné přítomnosti technika aerolinky.
Traťová údržba v CSAT. Ilustrační foto CSAT
„Získání tohoto osvědčení pro celou traťovou údržbu je velkým úspěchem celé společnosti. Díky novému certifikátu získáme další možnosti v tomto segmentu služeb, zvýší se i objem garantované práce pro naše zaměstnance, ale hlavně se zvýší konkurenceschopnost a prestiž celé firmy, jelikož jsme první nezávislou organizací v Evropě, která tento dokument vlastní,“ uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.
V současné době je oprávnění platné pro traťovou údržbu na letadlech typu Airbus A330, Boeing 767 a 777 dopravce China Eastern Airlines. Ta se provádí pravidelně (např. na denní či týdenní bázi), ale i nepravidelně. Během ní probíhá celková kontrola letadla, doplnění provozních kapalin, odstranění drobných závad a dochází ke kontrole i jednotlivých částí letadla, při které se zhodnotí, zdali je letadlo v pořádku a je způsobilé k dalšímu letu.
„Na dalším rozšíření pro všechny čínské letecké společnosti, které provozují lety na a z Letiště Václava Havla Praha, pracujeme, ale celý proces je však velmi administrativně i časově náročný,“ upozornil Haleš.
Oprávnění čínského Úřadu pro civilního letectví na traťovou údržbu čínských aerolinek. Zdroj: CSAT
Celá certifikace s čínskými úřady trvala přes rok a půl a během ní bylo nutné vypracovat a doložit požadované právní dokumenty dle čínské legislativy, které musely projít náročným schvalovacím procesem. Všechny procesy údržby letadel byly také zkontrolovány auditory přímo v Praze.
„Technické standardy jsou u většiny aerolinek a zemí obdobné, nicméně legislativa a administrativa spojená s údržbou čínských letadel se značně liší. Abychom tento certifikát mohli získat, byly prověřeny veškeré procesy a činnosti společnosti včetně jakosti údržby letadel a potřebné administrativy, která nyní přechází z aerolinky na Czech Airlines Technics,“ dodal Haleš.
Základním předpokladem pro udělení certifikátu byl i intenzivní výcvik zaměstnanců, převážně v oblasti Quality managementu. Zásadním rozdílem mezi již používanými postupy systému kvality bylo proškolení nejen technického personálu, ale i manažerů a vedení společnosti.
Czech Airlines Technics je dceřinou společností skupiny Český aeroholding. Zaměřuje se zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby (base maintenance), traťové údržby (line maintenance), údržby letadlových celků (components maintenance), podpory provozovatelů (engineering) a údržby letadlových podvozků (landing gear maintenance).
Společnost provedla v loňském roce přes 100 zakázek těžké údržby na letadlech typu B737, A320 Family a ATR, přičemž podstatná část těchto zakázek byla realizována na letadlech zahraničních zákazníků. Mezi nejvýznamnější zákazníky CSAT patří České aerolinie, Finnair, Transavia Airlines, Germania, Travel Service, KLM Royal Dutch Airlines a NEOS. Za zmínku rovněž stojí modifikace Split Scimitar Winglets na letounech Boeing 737NG, kterou CSAT provedla jako první v kontinentální Evropě, a Sharklets na letounech Airbus A320.
-fr-
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »