Czech Airlines Technics se nestíhá otáčet, otevírá už pátou linku těžké údržby a nabírá lidi

2.11.2017

Linka těžké údržby v Hangáru F CSAT. Ilustrační foto: CSATLinka těžké údržby v Hangáru F CSAT. Ilustrační foto: CSAT
Linka těžké údržby v Hangáru F CSAT. Ilustrační foto: CSAT

Zájem o těžkou údržbu v Praze roste. Proto Czech Airlines Technics (CSAT) v listopadu otevírá již pátou linku právě těžké údržby pro letadla typu Boeing 737CG/NG, A320 Family nebo ATR, čímž navýší kapacitu o čtvrtinu. 

V rámci těžké údržby letadel se provádějí pravidelné předepsané revizní prohlídky, náročnější opravy, modifikace letadlových systémů a konstrukcí, výměny motorů, výměny podvozků a modifikace interiérů kabiny. Zatím poslední, čtvrtou linku těžké údržby uvedlo CSAT do provozu v roce 2015. 

„Aktuální kapacita je zcela vyprodaná na několik let dopředu, takže její navýšení je logickým krokem, aby se společnost mohla dále rozvíjet. Současní zákazníci navíc postupně navyšují počet letadel ve flotile, takže rosteme s nimi,“ uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics. 

„Těžká údržba letadel tvoří již dnes přes 50 % z celkových výnosů CSAT a podle současných odhadů bude o tyto údržbové práce v budoucnu ještě větší zájem. Investice do páté linky jsou v souladu s celkovou strategií optimalizovat kapacity a flexibilně reagovat na poptávku na trhu, která v případě CSAT směřuje k rozvoji těžké údržby a nabídce vysoce kvalitních komplexních služeb,“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu, výhradního akcionáře Czech Airlines Technics. 


Údržba letadel. Zdroj:CSAT

Zřízení páté linky si vyžádalo kompletní vybavení hangárového stání i materiálového vybavení ve stávajícím technickém zázemí hangáru F v areálu Letiště Václava Havla Praha bez nutnosti dalších stavebních zásahů a úprav. Pro novou linku CSAT nabere  a proškolí přibližně 80 nových zaměstnanců. 

Czech Airlines Technics se zaměřuje se na opravy a údržbu letadel a letecké techniky v rámci těžké údržby (base maintenance), traťovy údržby (line maintenance), údržby letadlových celků (components maintenance), podpory provozovatelů (engineering) a údržby letadlových podvozků (landing gear maintenance). Modifikaci Split Scimitar Winglets na letounech Boeing 737NG CSAT realizovala jako první v kontinentální Evropě, provádí úpravy Sharklets na letounech Airbus A320. Loni CSAT provedlo přes 100 zakázek těžké údržby na letadlech typu B737, A320 Family a ATR, většinou na letadlech zahraničních zákazníků. Mezi klienty CSAT patří České aerolinie, Finnair, Transavia Airlines, Germania, Travel Service, KLM Royal Dutch Airlines a NEOS. 

-fr-

Zdroj: Český aeroholding, a.s.

Flying Revue > Články > Letecká doprava > Czech Airlines Technics se nestíhá otáčet, otevírá už pátou linku těžké údržby a nabírá lidi
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 26.11.1925 se stalo...
26.11.1925
První let prototypu sovětského bombardovacího stroje konstrukce Andreje Tupoleva TB-1 (ANT-4), prvního velkého celokovového letadla vyráběného v Sovětském svazu.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »