11.1.2018
Údržba letadel Czech Airlines Technics (CSAT) zavádí od nynějška do praxe tzv. Safety Management System (SMS). Ten by měl předcházet mimořádným událostem během údržby letadel a zároveň zvýšit konkurenceschopnost společnosti na trhu.
Safety Management System je balíček procesů, který má pomoci předcházet mimořádným událostem během údržby letadel, ale i v letectví jako takovém - SMS aplikovalo do provozu například i Letiště Praha.
V CSAT zavedli SMS navzdory tomu, že to současná legislativa platná pro organizace údržby letadel v Evropě zatím nevyžaduje. Slibuje si od toho nejen zvýšení úrovně provozní bezpečnosti při údržbě, ale chce tak vyhovět i stále vyšším požadavkům zákazníků kladených na bezpečnost a získat tak plusové body při zvyšování konkurenceschopnosti na trhu.
„Vedení společnosti Czech Airlines Technics si uvědomuje důležitost provozní bezpečnosti a díky zavedení Safety Management Systému získáme další konkurenční výhodu na trhu. Naše oddělení Safety má maximální podporu při zavádění nových procesů a zlepšování těch stávajících,“ uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.
Jak se provádí údržba letadel. Zdroj: CSAT
První prvky SMS začleňovali v CSAT do provozu postupně již od roku 2016. V letech 2016 a 2017 probíhaly formální přípravy na zavedení celého systému SMS, většina prvků SMS byla začleněna do již existujících i do nových procesů do konce roku 2017. Veškerý technický personál, vedoucí týmů i managament společnosti zároveň podstoupil podrobné zaškolení. Od 1. ledna 2018 společnost veškeré zavedené SMS procesy vyžaduje a jejich uplatňování bude pravidelně kontrolovat.
„Zavádění systému řízení provozní bezpečnosti v tak velké organizaci je rozsáhlý a náročný proces, často trvá i několik let. Výhodou toho, že jsme ho zavedli dobrovolně, je pozitivní a aktivní přístup v rámci firmy. Chceme, aby vše fungovalo, a proto vynakládáme úsilí i prostředky na to, abychom SMS využili jako nástroj na každodenní zvyšování úrovně safety a budování kultury bezpečnosti. Naším hlavním cílem je, aby byly na konci roku 2018 vidět první pozitivní výsledky,“ okomentovala Katarína Szentkeresztiová, Safety Manager v Czech Airlines Technics.
Už během zavádění procesů SMS proběhl v CSAT úspěšný audit. „Na konci loňského roku provedli auditoři bezpečnosti společnosti Letiště Praha první audit systému řízení provozní bezpečnosti v CSAT. Jeho výsledky potvrdily, že se jeho zavádění nachází v pokročilé fázi a procesy byly nastaveny pečlivě, zodpovědně a odborně vysoce kvalifikovanou prací našich zaměstnanců, kteří se na zavedení podíleli,“ dodala Szentkeresztiová. Od letošního roku bude systém v CSAT interně auditován jednou ročně v souladu s mezinárodními požadavky organizace ICAO.
Czech Airlines Technics je dceřinou společností skupiny Český aeroholding. Zaměřuje se zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby (base maintenance), traťové údržby (line maintenance), údržby letadlových celků (components maintenance), podpory provozovatelů (engineering) a údržby letadlových podvozků (landing gear maintenance).
Společnost provedla v loňském roce přes 100 zakázek těžké údržby na letadlech typu B737, A320 Family a ATR, přičemž podstatná část těchto zakázek byla realizována na letadlech zahraničních zákazníků. Mezi nejvýznamnější zákazníky CSAT patří České aerolinie, Finnair, Transavia Airlines, Germania, Travel Service, KLM Royal Dutch Airlines a NEOS.
Nad rámec běžné údržby patří do portfolia poskytovaných služeb CSAT například realizace různých modifikací a servisních bulletinů, strukturálních oprav, výměn motorů, výměn a oprav letadlových podvozků a jiných letadlových komponentů. Za zmínku rovněž stojí modifikace Split Scimitar Winglets na letounech Boeing 737NG, kterou CSAT provedla jako první v kontinentální Evropě, a Sharklets na letounech Airbus A320.
-fr-
Zdroj a foto: CSAT
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »