Consolidated Privateer znovu ve vzduchu

6.3.2015

Foto: GossHawk Unlimited
Foto: GossHawk Unlimited

Jediný v současné době letuschopný PB4Y-2 Privateer (N2871G) absolvoval po devíti měsících oprav první let a v létě zamíří do Oshkoshe.

Tento dnes unikátní letoun patří soukromé společnosti 4Y-2 LLC a je sponzorován firmou SAC Holdings, součástí skupiny U-Haul Corporation. Svou bázi má na letišti Casa Grande Municipal Airport v Arizoně. Na počátku loňské sezóny ho postihly závady na dvou z jeho čtyř pohonných jednotek Wright R-2600-35 a následné opravy trvaly dlouhých devět měsíců.

První let absolvoval Privateer 20. února a po dalších testovacích letech jeho majitelé oznámili, že se letos hodlají se svým obrem zúčastnit letošní AirVenture v Oshkoshi. Vzhledem k tomu, že tamtéž se chystají i dvě B-29 ("FiFi" patřící Commemorative Air Force a "Doc", jehož zálet se očekává v nejbližších dnech), budou snad mít nadšenci leteckých veteránů jedinečnou příležitost spatřit tyto tři obry pohromadě.

Po mnoha léetech, kdy Privateer sloužil jako vodní bombardér, byl N2871G přestvěn do původní vojenské námořní specifikace společností GossHawk Unlimited.

Privateer je námořní verzí bombardéru Consolidated B-24, která byla námořnictvem použita v závěrečné fázi bojů v Pacifiku jako především jako ozbrojený hlídkový bombardér. Od klasických B-24 se Privateer lišil delší přídí, novými střeleckými věžemi a především přepracovanými ocasními plochami. 

Flying Revue > Články > Historie letectví > Consolidated Privateer znovu ve vzduchu
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 03.12.2003 se stalo...
03.12.2003
První vzlet prototypu Honda HA-420 HondaJet.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »