Budoucí piloti vrtulníků cvičí na nejtišším vrtulníku v Čechách

31.5.2017

Guimbal Cabri G2. Foto: LION HelicoptersGuimbal Cabri G2. Foto: LION Helicopters
Guimbal Cabri G2. Foto: LION Helicopters
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying RevueGuimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying RevueGuimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying RevueGuimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying RevueGuimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue
Guimbal Cabri G2. Foto: Dmitry Turischev / Flying Revue

Společnost LION Helicopters, středoevropský poskytovatel komplexních služeb v oblasti vrtulníkového létání, přivezla do České republiky už 7. vrtulník nové generace Guimbal Cabri G2, který patří mezi nejmodernější a nejtišší ve třídě lehkých výcvikových vrtulníků. 

Provoz vrtulníku Cabri G2 je podle oficiálních měření až téměř 5x tišší, než stanovuje maximální povolený limit pro danou kategorii. Úřad pro civilní letectví vydává každému letadlu, zapsanému do jeho rejstříku, tzv. hlukový certifikát. Na základě přesného měření, podle pevně stanovených pravidel, je na něm uvedena hodnota hluku při přeletu ve výšce 150 m nad zemí. Ta je u jednotlivých typů odlišná. Guimbal Cabri G2 s hodnotou 75,7 dB je jednoznačně tím nejtišším, ostatní vrtulníky ve své třídě předčí řádově o 5 decibelů (dB). 


Guimbal Cabri G2 - převzetí u výrobce a přelet do ČR. Zdroj: LION Helicpoters

Navýšení hladiny akustického tlaku o 5 dB je způsobeno 3,16x znásobením počtu původního zdroje hluku. Konkrétně pro typ vrtulníku Cabri G2 je SEL = 75,7 dB, přičemž limit je 82 dB. Muselo by tedy proletět 4,26 vrtulníku Cabri G2, aby se limit hluku naplnil. 

Guimbal Cabri G2
”guimbal” Lehký výcvikový a užitkový vrtulník
Výrobce: Francie Guimbal Helicopteres
Šéfkonstruktér: Bruno Guimbal
První let: 2005

Délka trupu: 6,31 m
Šířka kabiny: 1,24 m
Celková výška: 2,37 m
Průměr hlavního rotoru: 7,20 m
Průměr ocasního rotoru: 0,60 m
Prázdná hmotnost: 420 kg
MTOW: 700 kg
Kapacita nádrže: 170 L
Zavazadlový prostor: 200 L / 40kg
Motor: Lycoming O-360-J2A
Maximální cestovní rychlost: 100 kt (185 km/h)
Dostup ve visu: 1524m/5000ft
Dolet: 700 km
Spotřeba: 38l/h

„Jsme si vědomi naší společenské odpovědnosti vůči okolním obyvatelům. Investujeme nemalé finanční prostředky na snížení hlukových emisí. Nechceme, aby naše láska a nadšení z letectví omezovala ostatní,“ uvádí Jan Krčil, ředitel společnosti LION Helicopters a dodává: „Stejně jako jiní provozovatelé, striktně dodržujeme předepsané výšky a postupy pro snížení hluku. Sami jsme ještě nezaznamenali jedinou stížnost na náš vrtulník. Přisuzujeme to i faktu, že naše vrtulníky Guimbal Cabri G2 jsou znatelně tišší.“  

Tento typ je vybaven tlumičem výfuku mířícím vzhůru. Výraznou mírou přispívá k snížení hluku i zadní rotor typu Fenestron, jehož zakapotování brání nepříjemným hlukovým rázům. Jen o něco víc než půl tuny vážící dvoumístný osobní vrtulník se stává populárním, zejména mezi soukromými vlastníky.

"O Cabri G2 projevuje zájem i u nás čím dál tím více provozovatelů. Kromě ekonomičnosti a ekologičnosti provozu oceňují i další benefit – především zvýšenou bezpečnost. Cabri G2 je totiž dnes jediným vrtulníkem, který nemá na svědomí ani jediný lidský život. Z posádky, ani na zemi. Právě v těchto dnech si od nás přebírá svůj nový stroj další spokojený zákazník a v České republice tak už létá sedm vrtulníků typu Cabri G2," dodává Jan Krčil.

Zdroj: LION Helicopters

220_pix.jpg

Flying Revue > Články > Všeobecné letectví > Budoucí piloti vrtulníků cvičí na nejtišším vrtulníku v Čechách
.

         Máme pro vás »

Vánoční inspirace:

KURZ - VFR lety nad Evropou a dálkové VFR lety: 25.1. a 22.2.2025!

Nové číslo právě vyšlo!

Speciály:

..
12

Knihy:

..
12345

SkyDemon:

Unikátní Videobanka:

Předplatné + Předplatné jako dárek:

..
1234

Aplikace VFR Comm.:


Kapitola zdarma - vyzkoušejte »

Pojišťovna SV:

Pojišťovna SV »

Práce v letectví:

Kalendárium:

Dne 26.11.1925 se stalo...
26.11.1925
První let prototypu sovětského bombardovacího stroje konstrukce Andreje Tupoleva TB-1 (ANT-4), prvního velkého celokovového letadla vyráběného v Sovětském svazu.
zavřít

Živě z dráhy 06/24:

Partneři:

..
123456

BETA opět poletí:

Beta opět poletí!!! »