19.9.2015
V pátek uskutečnili restaurátoři historického Boeingu B-29 "Doc" první test všech čtyř motorů.
Po slavnostním "roll-outu" zrestaurovaného druhoválečného bombardéru Boeing B-29 "Doc", který se uskutečnil v březnu letošního roku, dosáhl tým restaurátorů tento pátek dalšího zásadního kroku, když na letišti ve Wichitě poprvé uskutečnil nahození a první test všech čtyř motorů.
Stejně jako u druhé restaurované a v současné době jediné létající B-29 "FiFi" je "Doc" vybaven místo původních motorů Wright R-3350-57AM novými, "hybridními" motory složenými ze součástí pozdějších verzí motorů řady Wright R-3350 (konkrétně Wright R-3350-95W a Wright R-3350-26WD), které poháněly například letouny Douglas A-1 Skyraider a Fairchild C-119 Flying Boxcar. Motory této B-29 se v pátek rozeběhly poprvé od roku 1956, byť motor číslo dva vytrvale odmítal naskočit téměř dvacet minut. Nakonec však test proběhl úspěšně, problémy s nastarváním "dvojky" byly připsány příliš bohaté směsi a problémům se startovací baterií.
V kokpitu bombardéru se testu motorů zúčastnil i Tony Mazzolini, který bombardér objevil na střelnici v Mojavské poušti v Kaliforniiv roce 1987, koupil ho a zahájil restaurační práce s konečným cílem vrátit B-29 jednoho dne zpátky do vzduchu.
Podle Jima Murphyho, manažera neziskové organizace "Doc´s Friends", která restaurování a uvedení této B-29 do provozu zastřešuje, je "Doc" v současné době parvděpodobně v lepším stavu, než byl v okamžiku, kdy opouštěl výrobní linku.
Restaurování B-29 "Doc" do letuschopného stavu trvé již patnáct let. Slavnostní první let se očekává koncem tohoto, nebo počátkem příštího roku.
Kapitola zdarma -
vyzkoušejte »